SFOA09015E Individuelt studieforløb
Individual Study Programme
Kandidatuddannelsen i folkesundhedsvidenskab - valgfrit element
Formålet med det individuelle studieforløb er, at den studerende i en skriftlig opgave behandler en folkesundhedsvidenskabelig problemstilling.
Individuelt studieforløb kan udføres af 1, 2 eller 3 studerende. Se nedenstående oversigt for sideantal i opgaven og vejledningstimer:
Antal studerende | Antal ECTS | Maksimalt omfang af normalsider | Vejledningsnorm i timer i alt |
1 | 15 | 30 | 8 |
2 | 15 | 45 | 9 |
3 | 15 | 60 | 10 |
Vejledningsnormen dækker over vejleders forberedelse og møde(r) mellem studerende og vejleder samt bedømmelse og eksamination.
Pensum: Min. antal sider aftales individuelt med vejleder.
Formålet med det individuelle studieforløb er, at den studerende i en skriftlig opgave behandler en folkesundhedsvidenskabelig problemstilling.
Efter endt forløb skal den studerende kunne:
Viden:
- udvælge, forklare og diskutere relevant teori;
- udvælge, forklare og anvende en for problemstillingen relevant videnskabelig metode;
- planlægge og gennemføre en selvstændig analyse med udgangspunkt i problemstillingen og forholde sig kritisk til sine resultater;
- konkludere, kritisk diskutere og perspektivere den viden, der er fremkommet i opgaven;
Færdigheder:
- udarbejde en afgrænset og klar folkesundhedsvidenskabelig problemstilling;
- planlægge, udføre og dokumentere en struktureret og fokuseret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur;
Kompetencer:
- gennemføre en logisk sammenhængende og velunderbygget argumentation fra problemformulering over analyse til konklusion;
- dokumentere evnen til skriftlig akademisk fremstilling.
- Kategori
- Timer
- Projektarbejde
- 405
- Vejledning
- 8
- I alt
- 413
Individuelt studieforløb skal forhåndsgodkendes af Study Board for Public Health Science and Global Health. Efter forhåndsgodkendelse vil den studerende automatisk blive tilmeldt eksamen.
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering, Forløbets varighed
- Prøveformsdetaljer
- Studerende har pligt til at oplyse antal anslag ved aflevering
af skriftlige opgaver med maksimumslængde. En normalside rummer
2.400 anslag inklusive mellemrum. De enkelte sider kan bestå af
færre eller flere end 2.400 anslag, men det samlede antal anslag må
ikke overstige 2.400 tegn x maks. antal sider.
På de opgaver og projekter, hvor der er sat en maksimumslængde på antal normalsider à 2.400 anslag med mellemrum, skal forsiden indeholde en angivelse af antal anslag i opgaven, eksklusive indholdsfortegnelse, abstract, tabeller, figurer og litteraturliste, men inklusive fod- eller slutnoter. Det er tilladt at vedhæfte bilag hvis det aftales med vejleder. Bilag, som studerende ønsker skal tages med i den samlede vurdering, skal angives og tælles med i antallet af sider. Hvis opgaven overskrider det tilladte antal sider/anslag, skal det påvirke bedømmelsen negativt.
Kravet om individualisering af skriftlige opgaver indebærer, at der skal redegøres for hvilken studerende, der har været hovedansvarlig for hvilket afsnit. Denne opdeling skal følge en meningsbærende inddeling af opgaven i fx afsnit og underafsnit. Op til 1/3 af opgaven må være udarbejdet med kollektivt ansvar, hvilket oplagt kan være indledning og konklusion. Ansvarsfordelingen skrives på en separat side, der indgår i opgaven, men ikke tæller med i anslag.
Projektopgaven kan skrives på enten dansk eller engelsk. - Krav til indstilling til eksamen
Individuelt studieforløb skal være forhåndsgodkendt af Study Board for Public Health Science and Global Health.
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
En intern bedømmer
- Eksamensperiode
Kriterier for bedømmelse
For at opnå karakteren 12 skal den studerende kunne:
Viden:
- udvælge, forklare og diskutere relevant teori;
- udvælge, forklare og anvende en for problemstillingen relevant videnskabelig metode;
- planlægge og gennemføre en selvstændig analyse med udgangspunkt i problemstillingen og forholde sig kritisk til sine resultater;
- konkludere, kritisk diskutere og perspektivere den viden, der er fremkommet i opgaven;
Færdigheder:
- udarbejde en afgrænset og klar folkesundhedsvidenskabelig problemstilling;
- planlægge, udføre og dokumentere en struktureret og fokuseret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur;
Kompetencer:
- gennemføre en logisk sammenhængende og velunderbygget argumentation fra problemformulering over analyse til konklusion;
- dokumentere evnen til skriftlig akademisk fremstilling.
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- SFOA09015E
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Placering
- Efterår og Forår
- Skemagruppe
- Individuelt studieforløb udføres udenfor kursusregi.
- Kursuskapacitet
- Individuelt forløb udenfor kursusregi.
Kurset udbydes ikke til eksterne studerende.
Studienævn
- Studienævnet for Folkesundhedsvidenskab og Global Sundhed
Udbydende institut
- Institut for Folkesundhedsvidenskab
Udbydende fakultet
- Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlige
- Lisbeth E. Knudsen (liek@sund.ku.dk)
Undervisere
Kun vejledning