ITSKABA111 Individuelt tilrettelagt studieenhed

Årgang 2025/2026
Engelsk titel

Individualised study unit

Uddannelse

bacheloruddannelsen i farmaci - valgfri

 

Kursusindhold

Kursusbeskrivelsen er en rammebeskrivelse for en selvstændig forsknings- eller udredningsopgave eller lignende indenfor de Farmaceutiske Videnskaber. Kursusbeskrivelsen kan bl.a. benyttes i forbindelse med:

  • et skolarstipendium
  • et projektorienteret forløb, hvor den studerende er tilknyttet en farmaceutisk relevant virksomhed, herunder et universitet, i Danmark eller i udlandet

 

I forbindelse med tilmeldingen til kurset, og inden kurset påbegyndes, tager de(n) studerende sammen med vejlederen stilling til detaljer i det konkrete kursus, herunder en nærmere beskrivelse af følgende emner:

  • Kursets titel
  • Kursets faglige indhold
  • Kurset formål
  • Kursets omfang i ECTS
  • Supplerende målbeskrivelse med specifikke faglige mål relateret til det konkrete projekt
  • Supplerende karakterbeskrivelse relateret til det konkrete projekt og de anførte specifikke faglige mål
  • Sprog (Kurset kan gennemføres på dansk eller engelsk. Såfremt kurset gennemføres på engelsk, skal en evt. afsluttende prøve også gennemføres på engelsk)
  • Prøveform
  • Beståelsesform (dvs. bestået/ikke bestået eller 7-trinsskala)

 

Indgår håndtering af forskningsdata som en del af det aftalte projekt, skal den studerende inden projektet påbegyndes og efter nærmere aftale med vejleder gennemføre onlinekurset ”Introduktion til forskningsdatamanagement for studerende” (Course modules: Research Data Management for Students (DK/UK) (instructure.com))

Målbeskrivelser

Det er kursets formål at give den studerende mulighed for på selvstændig vis at tilrettelægge og udføre et individuelt studieprogram, styret af faglige og personlige interesser og i samarbejde med en vejleder. Programmet kan afvikles i Danmark eller i udlandet.
 

Når kurset er færdigt, forventes de studerende at kunne:

Viden

  • redegøre for høj faglig indsigt og viden i et udvalgt område indenfor de Farmaceutiske Videnskaber

  • har kendskab til research data management og elementer, som typisk indgår i en research data management plan

Færdigheder

  • strukturere, udføre og kommunikere et fagligt projekt indenfor de Farmaceutiske Videnskaber ved anvendelse af passende teorier, metoder og værktøjer.

  • kan udarbejde en research data management plan

Kompetencer

  • tage selvstændigt ansvar for tilrettelæggelse og udførelse af et fagligt projekt indenfor de Farmaceutiske Videnskaber

  • Overføre teorier og pricipper relateret til udvalgte områder indenfor de Farmaceutiske Videnskaber til selvstændig hypotese- og teoridannelse.

  • Reflektere over egen læreproces

Aftales mellem studerende og vejleder.

Kursets omfang aftales mellem de(n) studerende og vejleder. Bachelorstuderende i farmaci kan vælge et kursus på 7.5 eller 15 ECTS.
Bedømmelse af kurset aftales mellem studerende og vejleder og kan være bestået/ikke bestået eller med karakter efter 7-trinsskala.
  • Kategori
  • Timer
  • Projektarbejde
  • 412
  • I alt
  • 412
Individuel
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet
Prøveformsdetaljer
Prøveformen aftales mellem vejleder og studerende og kan være en skriftlig rapport (aflevering i digital eksamen (DE)), poster, foredrag, mundtlig prøve eller lignende. Bedømmelsen justeres i overensstemmelse med det valgte ECTS omfang.
Hjælpemidler
Kun visse hjælpemidler tilladt (se beskrivelse nedenfor)

Hjælpemidler fastlægges i forbindelse med aftale om prøveform.

Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse

For at opnå karakteren 12 skal den studerende kunne:

Viden

  • redegøre for høj faglig indsigt og viden i et udvalgt område indenfor de Farmaceutiske Videnskaber

Færdigheder

  • strukturere, udføre og kommunikere et fagligt projekt indenfor de Farmaceutiske Videnskaber ved anvendelse af passende teorier, metoder og værktøjer.

Kompetencer

  • tage selvstændigt ansvar for tilrettelæggelse og udførelse af et fagligt projekt indenfor de Farmaceutiske Videnskaber

  • Overføre teorier og pricipper relateret til udvalgte områder indenfor de Farmaceutiske Videnskaber til selvstændig hypotese- og teoridannelse.

  • Reflektere over egen læreproces