HTEK03382U Teater og Performancestudier: Teori og design: produkt, praksis, proces, erfaring
Theory and Desig: Product, Praxis, Process, Experience
Teater og Performancestudier
Kursets formål er at give de studerende indsigt i de kunstbegreber og teorier om kreativitet, æstetik, praksisformer og oplevelseskvaliteter, der knytter sig til teater- og performancestudierne, samt i disse teoretiske positioners forbindelser til relevante kulturelle, samfundsmæssige og historiske kontekster. Endvidere indsigt i teorier, modeller og redskaber rettet mod proceshåndtering i kulturel produktion.
Et væsentligt element i kurset er de studerendes arbejde med et konkret projekt, der kan føre frem til realisation fx i form af et speciale. Der arbejdes derfor med praktisk omsætning af de teoretiske positioner, og målet er at opnå færdigheder i selv at udvikle og designe æstetiske projekter med afsæt i en kritisk reflekteret teoretisk ramme.
Som et delelement i på dette kursus vil der være et undervisningsforløb i drama- og teaterpædagogik, som har til formål at forberede jer på at kunne varetage undervisningen i faget dramatik i gymnaiet og på HF. Det er et krav til alle studerende på humaniora, som studerer på gymnasierelaterede fag, at man, gennem sin uddannelse, skal erhverve kompetencer specifikt til at undervise i gymnasiet. Denne del af uddannelsesforløbet, har vi lagt ind i dette kursusforløb
- Kategori
- Timer
- Forelæsninger
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 279
- Vejledning
- 1
- Eksamen
- 84
- I alt
- 420
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HTEK03382U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidatsidefag
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Forårssemesteret 2025
Studienævn
- Studienævnet for Kunst- og Kulturvidenskab
Udbydende institut
- Institut for Kunst og Kulturvidenskab
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Nila Charlotte Parly (6-7073653c3b3c436b7870316e7831676e)
Undervisere
Nila Parly