HFMB10091U Aflyst FM Indholdsproduktion til digitale platforme
Film and Media Production for Digital Platforms
Bachelortilvalg på Film- og Medievidenskab 2019-ordningen
Kurset tilbyder et undervisningsindhold rettet imod kreativ, praktisk produktion af video og podcast i praktisk-teoretisk perspektiv. Der undervises inden for film- og medievidenskabelige teoriområder kombineret med opgaver, der har direkte relationer til branchen og erhvervslivet.
Der arbejdes med 3 produktioner, der kan målrettes:
- Konkrete virksomheder eller brancheområder med fokus på tværmedial audiovisuel kommunikation på sociale medier.
- Kreative samarbejder inden for ideudvikling, manuskriptskrivning og storytelling.
- Journalistisk produktion
Der lægges vægt på at opøve problemløsnings- og formidlingsmetoder til forskelligartede kommunikationssituationer.
Kurset giver den studerende:
Viden om og forståelse af
- produktion af audiovisuelt fiktions- eller fakta-indhold til digitale platforme. Formaterne kan være video, web, VR, kortfilm eller andre kortere formater til digitale platforme såvel som til organisationer.
- styrker og svagheder ved forskellige kommunikationsformer og formater formater i forhold til valg af platform og produktionens formål og målgruppe
- teorier om og modeller for ideudvikling og produktion, strategisk kommunikation, storytelling og entreprenørskab i relation til en praktisk produktion
Færdigheder i at
- udvikle, pitche, producere og distribuere mindre film- og medieproduktioner til forskellig brug
- analysere specifikke formidlingsstrategiers egnethed i forhold til konkrete kommunikationskontekster
- arbejde praktisk og projektorienteret med video/lyd/tekst i fiktions- og fakta-formater sammen med andre studerende
Kompetencer i at
- anvende film- og medievidenskabelige teorier konkret i et praktisk produkt og reflektere over deres styrker og svagheder
- tilrettelægge og gennemføre produktioner og reflektere over egen rolle i processen og egne muligheder i forhold til ideudvikling og formidling samt i forhold til fremtidige samarbejder og arbejdsopgaver
- reflektere over produktets udformning i forhold til indhold, målgruppe, positionering og anvendelse
Fagets teoretiske udgangspunkt er formidlingsteori med fokus på mediesociologi, fortælleteori indenfor fiktion og fakta, ideudviklingsstrategi, æstetik samt digitale evalueringsstrategier konkretiseret i tilgængelige metoder til indsamling og analyse af forbrugsdata.
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Forberedelse (anslået)
- 325,5
- I alt
- 409,5
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
- Krav til indstilling til eksamen
Prøveform: Fri mundtlig prøve med materiale under forudsætning af aktiv undervisningsdeltagelse.
Den aktive undervisningsdeltagelse består af:
3 godkendte øvelser stillet af underviseren med et omfang på hver 3-5 normalsider eller maks. 5 minutters produktion. Øvelserne laves i grupper på maks. 5 studerende.
Omfang: 30 min. inkl. votering.
Materialet til eksamen består af en produktion på maks. 10 min. varighed samt en ledsagende rapport på 7-10 normalsider.
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
Se studieordning:
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFMB10091U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- --
- Kursuskapacitet
- --
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (8-73697a7b7c776e7c48707d7536737d366c73)