HFMB10071U FM, Digital strategisk kommunikation Tilvalg
Digital strategic communication
Bachelortilvalg på Film- og Medievidenskab, 2019-ordningen
Modulet er målrettet til studerende, der vil tilegne sig viden, færdigheder og kompetencer i strategisk kommunikation i den digitale verden. Disse kompetencer er centrale for kommunikationsmedarbejdere i forskellige typer af organisationer som en NGO, et privat firma, en medlemsorganisation, et politisk parti eller en offentlig organisation. Modulet består i en indføring i teorier om strategisk og praktisk kommunikation og organisationsanalyse og skal munde ud i udarbejdelsen af kommunikationskampagner og andre afgrænsede kommunikationsindsatser med strategisk formål. Herunder kan bl.a. behandles: krisekommunikation, organisationskommunikation, kommunikation og forandring, interessenter, indholdsstrategier, sociale medier, online-kommunikation, medier og medievalg, cross-media, transmedia, storytelling og strategisk skrivning, visuel kommunikation, branding, m.m. Under hele forløbet arbejder de studerende med udvalgte cases og konkrete analyser af kommunikationsindsatser og kampagner.
Ved prøven kan den studerende demonstrere: Viden om og forståelse af strategisk planlæning organisationsanalyse udformning af kommunikationskampagner tvæmediale kommunikationsformer. Færdigheder i at udforme kommunikationskampagner og andre afgrænsede kommuni-kationsindsatser med strategisk formål udforme og formidle digitale strategiske kommunikationsstrategier beskrive og analysere organisationers strategi samt deres interne og eksterne forhold. Kompetencer til at anvende og vurdere analyseformer, metoder og teorier, som egner sig til planlagt kommunikation udforme relevante kommunikationstiltag for at løse en afgrænset pro-blemstilling, der er fremkommet som resultat af en strategisk analyse udarbejde og fremføe en overbevisende, mundtlig præentation. planlægge en hensigtsmæssig måling og opfølgning på iværksatte til-tag. |
|
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Forberedelse (anslået)
- 325,5
- I alt
- 409,5
Gæstestuderende udenfor KU og KU-studerende udenfor Humaniora:
http://hum.ku.dk/uddannelser/tilvalg/merit/
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
- Prøveformsdetaljer
- Prøveform: Fri mundtlig prøve med materiale.
Omfang: 30 minutter inkl. votering. Der gives ingen forberedelse.
Materialet har et omfang på 11-15 normalsider. - Krav til indstilling til eksamen
Se studieordning:
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Eksamensperiode
Juni
Se Eksamensdatoer - ”find tid og sted”. Planen vil blive offentliggjort ved semesterstart.
- Reeksamen
Se studieordning:
August
Se Eksamensdatoer - ”find tid og sted”.
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFMB10071U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
Studienævn
- Studienævn for Kommunikation
Udbydende institut
- Institut for Kommunikation
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Nalle Peter Ben Kirkvåg (6-6a7a64373735426a776f306d7730666d)