HEGRTVMKFU Tværmedial kommunikation - Bachelor-/kandidattilvalg
Årgang 2024/2025
Engelsk titel
Cross-media Communication - BA/MA Elective
Kursusindhold
Formålet med kurset er at give den studerende færdigheder og kompetencer i at kunne analysere en virksomhed og dennes kommunikation samt komme med forslag til forbedringer på tværs af platforme.
Kurset har især fokus på digital kommunikation, men analog kommunikation inddrages og diskuteres også. Emner, der berøres, inkluderer blandt andet: branding, storytelling, influencer marketing, SoMe marketing, SEO optimering, user experience og omnichannel marketing.
Gennem forløbet arbejdes der i grupper, der hver især (sam)arbejder med en selvvalgt virksomhed. Fokus i kurset er således på praksisnærhed.
Undervisningsmateriale
Følger
Undervisningsform
Holdundervisning
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 42
- Forberedelse (anslået)
- 367,5
- I alt
- 409,5
Feedbackform
Mundtlig
Kollektiv
Løbende feedback i undervisningsforløbet
Peerfeedback (studerende giver hinanden
feedback)
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Portfolio, Portfolio, En samlet portfolio uploadet i digital eksamen: Deadline 7. juni 2024
- Prøveformsdetaljer
- Portfolien består af følgende tre elementer:
To bundne elementer:
(1) Introduktion til virksomheden, markeder og kunder (vha. modeller) (vægtes 20%)
(2) En beskrivelse af kommunikationens målsætning, -strategi samt -plan (vægtes 30%)
Samt:
(3) 4-7 valgfrie kommunikationselementer (vægtes 50%)
Ad 1: Eksempler på modeller, der kan inddrages i introduktionen til virksomheden, markeder og kunder:
• BMC
• VP
• Markedsbeskrivelse
• Branding teori
• Parametermixet
Ad. 2: I beskrivelsen af kommunikationens målsætning, -strategi samt -plan bør en af to modeller danne udgangspunkt:
• Kotlers total communication and promotion programme
• Den tværmediale kommunikationsmodel
Ad. 3: Kommunikationselementerne præsenteres og der analyses og argumenteres for udformningen med afsæt i teori. Der kan f.eks. udformes følgende kommunikationselementer:
• En brandanalyse
• En hjemmeside
• Et Instagram- eller Facebook-opslag
• Et storyboard
• En outdoor reklame
• En influencer kampagne
• En blogpost
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HEGRTVMKFU
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg,Kandidat tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Se skemalink
Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Nana Emilie Grew (6-716774343939436b7870316e7831676e)
- Jes Victor Noldus D Christiansen (6-6d7470373a38436b7870316e7831676e)
Gemt den
07-03-2024