AANB11073U Projektorienteret forløb

Årgang 2021/2022
Engelsk titel

Internship

Uddannelse

Undervisningen i foråret 2022 foregår på campus i det omfang, det muligt efter gældende retningslinjer. Frem til 1. april live-streames al undervisning. Underviserne kan gøre brug af yderligere online tiltag på de enkelte kurser, hvis de vurderer, at det er den bedste løsning for den didaktiske og faglige dækning. Den enkelte underviser vil give besked om ovenstående valg i Absalon-rummet for hvert enkelt kursus.

 

For kurser med mundtlige eksamener eller stedprøver gælder det, at eksamensformen vil blive ændret, hvis ikke relevante restriktioner er blevet løftet senest fire uger før den enkelte eksamen. Ændringen vil fremgå af den enkelte kursusbeskrivelse, og der vil desuden komme besked herom i Absalon. Kurser med skriftlige hjemmeopgaver vil ikke opleve nogen ændring i forhold til den normale eksamensform.

Kursusindhold

De studerende kan vælge at tage ét projektorienteret forløb i hele eller en del af femte semester. Det projektorienterede forløb skal være fagligt relevant for bacheloruddannelsen i antropologi (fx kan det uddybe og give praktisk erfaring med centrale temaer/problemstillinger i uddannelsen; give faglig og praktisk erfaring inden for relevante arbejdsområder; bidrage med erfaringer og viden inden for et område, som ønskes uddybet i bachelorprojektet) Det projektorienterede forløb kan finde sted i en offentlig eller privat virksomhed, organisation eller institution, hvor der udføres akademisk arbejde og er ansat akademisk arbejdskraft, som kan yde faglig relevant supervision. Et projektorienteret forløb skal forhåndsgodkendes af koordinatoren for projektkoordinerede forløb. Forhåndsgodkendelsen skal sikre, at det projektorienterede forløb fremstår så gennemtænkt som muligt, og at det er indgået en kontrakt om forløbet (se under kontrakt).

Målbeskrivelser

I rapporten skal den studerende vise, at han/hun kan:

Viden

  • (afhænger af det valgte projekt)

 

Færdigheder

  • kunne give en beskrivelse og faglig vurdering af det projektorienterede forløb
  • kunne inddrage relevant antropologisk litteratur i fremstillingen

 

Kompetencer

  • kunne reflektere analytisk over værtsorganisationens arbejde og det problemfelt, den arbejder inden for
  • kunne overveje og evt. videre perspektivere/afsøge muligheder for antropolog-fagligt arbejde på

feltet

  • kunne diskutere det projektorienterede forløbs faglige relevans og det faglige udbytte herunder:
    • diskutere hvorvidt og hvorledes egne antropologiske og almen-akademiske kompetencer er blevet anvendt og udbygget 
    • reflektere over styrker og begrænsninger ved antropologiske perspektiver i forhold til arbejdsområdet

Koordinator udleverer litteratur inden og/eller i forbindelse med undervisningsgangene på CSS.

Opholdet skal forhåndsgodkendes af koordinator for projektorienterede forløb. Forhåndsgodkendelsen, som er den underskrevne kontrakt, skal sikre, at opholdet fremstår så gennemtænkt som muligt, og at der er indgået en kontrakt med stedet, hvor det projektorienterede forløb afvikles. Kontrakten er en skriftligt bindende aftale mellem koordinatoren, den studerende og stedet, hvori rettigheder og pligter under opholdet præciseres. En kontraktskabelon på dansk eller engelsk findes på intranettet (kræver login): https:/​/​kunet.ku.dk/​studie/​antropologi-ba/​Sider/​Emne.aspx?topic=Tilmelding&topicId=50f912f7-4926-44a1-8416-dc63f53105bb#50f912f7-4926-44a1-8416-dc63f53105bb. I kontrakten står de forskellige punkter, der skal dækkes.
Alle kurser 1. og 2. år skal være bestået før kurset kan påbegyndes.
Der vil være obligatorisk undervisning, typisk 2-3 mødegange i løbet af semestret. På møderne er der fokus på bl.a. forventningsafstemning, erfaringsudveksling samt kompetencebevidsthed. Undervisningsform er primært fælles diskussioner samt øvelser.
Arbejdsbelastning skemaet nederst gælder ved Eksamen III.
  • Kategori
  • Timer
  • Forberedelse (anslået)
  • 100
  • Projektarbejde
  • 605
  • Eksamen
  • 120
  • I alt
  • 825
Feedback ved afsluttende eksamen (ud over karakteren)
Point
15 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til uddannelsen i antropologi.

Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.

Længde på rapporten ved 15 ECTS: minimum 22.500 og maximum 27.500 antal anslag.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: minimum 29.250 og maximum 35.750 antal anslag. Længde på rapporten ved 30 ECTS: minimum 36.000 og maximum 40.000 antal anslag.
Krav til indstilling til eksamen

412½ timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 15 ECTS: Forberedelse (+ aftale): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 237½ timer, eksamensrapport: 75 timer

Bedømmelsesform
bestået/ikke bestået
Censurform
Ingen ekstern censur
Reeksamen
  1. 1. reeksamen: En ny rapport skal afleveresmed ny frist.

 

  1. 2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse

Se målskrivelserne.

Point
22,5 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til uddannelsen i antropologi.

Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.

Længde på rapporten ved 15 ECTS: minimum 22.500 og maximum 27.500 antal anslag.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: minimum 29.250 og maximum 35.750 antal anslag. Længde på rapporten ved 30 ECTS: minimum 36.000 og maximum 40.000 antal anslag.
Krav til indstilling til eksamen

619 timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 22,5 ECTS: Forberedelse (kontrakt): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 421½ timer, eksamensrapport: 97½ timer

Bedømmelsesform
bestået/ikke bestået
Censurform
Ingen ekstern censur
Reeksamen
  1. 1. reeksamen: En ny rapport skal afleveresmed ny frist.

 

  1. 2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse

Se målbeskrivelsene.

Point
30 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til uddannelsen i antropologi.

Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.

Længde på rapporten ved 15 ECTS: minimum 22.500 og maximum 27.500 antal anslag.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: minimum 29.250 og maximum 35.750 antal anslag. Længde på rapporten ved 30 ECTS: minimum 36.000 og maximum 40.000 antal anslag.
Krav til indstilling til eksamen

825 timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 30 ECTS: Forberedelse (kontrakt): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 605 timer, eksamensrapport: 120 timer

Bedømmelsesform
bestået/ikke bestået
Censurform
Ingen ekstern censur
Reeksamen
  1. 1. reeksamen: En ny rapport skal afleveresmed ny frist.

 

  1. 2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse

Se målbeskrivelserne