HVKK03272U Visuel kultur: Visuel praksis
Visual Culture
Visuel kultur
Kurset introducerer til forskellige visuelle kommunikationsformer.
I den første del af kurset arbejder I med branding som visuel praksis, hvor brand strateg Emil Bruun Sørensen fortæller om sit arbejde med branding og design. I bliver stillet forskellige konceptudviklingsopgaverunder overskriften “Branding som visuel praksis: Fra strategi til design”, som I skal løse ved hjælp af kreative redskaber, brugerundersøgelser og visuel formidling af jeres konceptidéer.
- I den sidste del af kurset arbejder I med metodiske og
teoretiske refleksioner over visuel kommunikation, der relaterer
sig til jeres cases.
I får tildelt en midlertidig licens til Adobe pakke til brug på kurset og til at udføre visuelle præsentationer. Undervejs får I også tilbudt kort introducerende undervisning i InDesign og Photoshop.
Eksamensform
En portfolio på 21-25 normalsider, der består af både skriftlige og audiovisuelle elementer. Portfolioens elementer afleveres løbende med mulighed for feedback. Til slut afleveres den samlede portfolio, der danner grundlag for den afsluttende bedømmelse.
14 uger á 5 timer
- Kategori
- Timer
- Forelæsninger
- 70
- Forberedelse (anslået)
- 265
- Vejledning
- 1
- Eksamen
- 84
- I alt
- 420
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Portfolio
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HVKK03272U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidatsidefag
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Forårssemesteret 2024
Studienævn
- Studienævnet for Kunst- og Kulturvidenskab
Udbydende institut
- Institut for Kunst og Kulturvidenskab
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Kassandra Charlotte Wellendorf (8-6e64767667727569436b7870316e7831676e)
Undervisere
Kassandra Wellendorf