HPÆB00571U PÆD, Pædagogisk videnskabsteori og forskningsmetode
Philosophy of Science and Research Methods in Education
Bacheloruddannelsen på Pædagogik, 2019-ordningen
I pædagogisk videnskabsteori og forskningsmetode vil beskæftige os med at identificere væsentlige videnskabsteoretiske positioner og forskningsmetoder samt deres betydning for pædagogik som videnskab. Derudover vil vi arbejde på at vurdere og diskutere, hvordan videnskabsteori er relateret til forskningsmetode og forskningsetik. Endelig vil vi beskæftige os med videnskabens samfundsmæssige betingelser.
Viden om og forståelse af
- grundlæggende antagelser i væsentlige videnskabsteoretiske positioner ud fra deres betydning for pædagogik som videnskab
- sammenhængen mellem videnskabsteoretiske positioner og forskningsmetoder.
Færdigheder i at
- anvende viden om videnskabsteoretiske positioner og
forskningsmetoder til at diskutere og vurdere konkrete
forskningsprojekter.
Kompetencer i at
forholde sig til etiske og samfundsmæssige spørgsmål i forbindelse med forskningspraksis alment og konkret, herunder forskerens rolle og forskningens forhold til det pædagogiske praksisfelt.
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Forberedelse (anslået)
- 325,5
- I alt
- 409,5
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
- Prøveformsdetaljer
- Fri mundtlig prøve med materiale
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Eksamensperiode
Juni
Se Eksamensdatoer - Find tid og sted. Planen vil blive offentliggjort ved semesterstart.
- Reeksamen
Se studieordningen: https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
August
Se Eksamensdatoer - Find tid og sted.
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB00571U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- ;
Studienævn
- Studienævn for Kommunikation
Udbydende institut
- Institut for Kommunikation
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Gerd Christensen (4-6d6b786a466e7b7334717b346a71)
Undervisere
Opdateres.