NIDB11012U ÆNDRET: TVÆRfagligt Studenterprojekt (TVÆRS)
CHANGED: Interdisciplinary Project (TVAERS)
Bacheloruddannelsen i idræt og fysisk aktivitet
Et TVÆRS-projekt tager afsæt i en konkret og aktuel
samfundsmæssig case/problemstilling relateret til idræt og fysisk
aktivitet, hvis løsning forudsætter integration af flere
idrætslige fagligheder - ofte med en innovativ tilgang. Cases og
problemstillinger vil på forhånd være opstillet af eksterne
partnere og/eller den kursusansvarlige.2-4 studerende samarbejder
om projektet, og det tilstræbes at grupperne sammensættes, så både
studerende med praktisk-teoretiske, humanfysiologiske og
humanistisk-samfundsvidenskabelige primærinteresser er
repræsenteret. til projektarbejdet er knyttet relevante
interne vejledere.
Projektforløbet omfatter en generel introduktion til
projektarbejde samt til anvendelsen af pitch-teknik ved
fremlæggelse af idéer, projekter og løsninger.
Projektet afsluttes med en skriftlig gruppeopgave samt en
minikonference, hvor hver studerende har udarbejdet en poster
og pitcher projektet overfor de øvrige grupper (se endvidere under
"Eksamensform").
Det er målet, at deltagerne på kurset opnår følgende færdigheder, viden og kompetencer:
Færdigheder:
- at kunne formidle skriftligt og mundtligt til både fagfæller og i en tværfaglig sammenhæng
- at kunne anvende enkle og effektive projektstyringsredskaber
- at kunne pitche et projekt med sans for modtagerperspektivet
Viden:
- at have forståelse for tværfaglig idrætslig viden med udgangspunkt i egen specifikke faglighed
- at have viden om projektarbejdsformen og
enkle projektstyringsredskaber
Kompetencer:
- at kunne indgå meningsfuldt og problemløsende i et tværfagligt samarbejde
- at kunne arbejde projektorienteret
- at kunne sætte sin egen faglighed meningsfuldt ind i en bredere tværfaglig sammenhæng
- at kunne tænke og handle innovativt
- at kunne reflektere over gruppens arbejdsproces og dens
løsninger som udgangspunkt for reviderede løsningsforslag
- Kategori
- Timer
- Eksamen
- 8
- Forberedelse
- 178
- Forelæsninger
- 6
- Holdundervisning
- 20
- Projektarbejde
- 200
- I alt
- 412
Gruppevejledning fra intern vejleder.
Peer-feedback fra egen og øvrige projektgrupper.
Hvis relevant, feedback fra ekstern partner
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering, i løbet af kursetAndet, posterpræsentation med pitchSkriftlig aflevering af gruppeopgave i løbet af kurset, dog senest mandag i ugen før eksamensugen.
Individuel posterpræsentation med pitch.
Det skriftlige arbejde og præsentation/pitch vægtes ligeligt i bedømmelsen.
Individuel bedømmelse. - Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Flere interne bedømmere
- Reeksamen
Som ordinær eksamen. Ved beståelse af enten gruppeopgave eller individuel præsentation/pitch ved ordinær eksamen vil den beståede del kunne genbruges til reeksamen.
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelsen
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- NIDB11012U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
- 2 blokke
- Placering
- Blok 3 og Blok 4
To blokke på halv tid
- Skemagruppe
- Hvis der er fornuftige argumenter for det, kan TVÆRS-projektet uføres på fuld tid i blok 4. Dette skal godkendes af studielederen.
- Kursuskapacitet
- Ingen begrænsning
- Efter- og videreuddannelse
- Studienævn
- Studienævn for Fødevarer, Human ernæring og Idræt
Udbydende institut
- Institut for Idræt og Ernæring
Udbydende fakultet
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlige
- Eva Wulff Helge (ewhelge@nexs.ku.dk)