HPÆK13041U PÆD Projektorienteret forløb 15 + 30 ECTS
Academic Internship, MA, 15 + 30 ECTS
Kandidattilvalg i Pædagogik
I Projektorienteret forløb opnår den studerende viden om og erfaring med at anvende kandidatuddannelses faglige teorier og metoder.
Ved prøven kan den studerende demonstrere:
Viden om og forståelse af
- arbejdet i organisationer eller andre virksomheder
- interne og eksterne forhold af betydning for en organisation
- en virksomhed eller organisations strategiske arbejde
- at bruge akademiske kvalifikationer erhvervet på en KA-uddannelse i pædagogik i en praktisk organisatorisk kontekst
- egne faglige muligheder i en erhvervsmæssig sammenhæng.
Færdigheder i at
- anvende KA-uddannelsen i pædagogiks faglige teorier og metoder i forhold til konkrete, mindre arbejdsopgaver
- anvende KA-uddannelsen i pædagogiks faglige teorier og analysemetoder til at belyse konkrete arbejdssteder, organisationer og arbejdsgange.
Kompetencer i at
- reflektere over konkrete arbejdsmæssige forhold på arbejdspladsen, herunder egen rolle og egne arbejdsopgaver
- reflektere over egne karrieremuligheder og -perspektiver i relation til bl.a. valg af specialeemne og faglig specialisering
løse mindre akademiske arbejdsopgaver med relation til egen faglighed.
15 ECTS:
Den studerende opgiver 600 normalsider teoretisk/analytisk litteratur af relevans for praktikopholdet. Halvdelen af den opgivne litteratur skal være faglitteratur inden for Pædagogik, den anden halvdel skal være relevant organisationsteoretisk litteratur. Pensum må indeholde litteratur, der har været opgivet til eksamen i andre af uddannelsens fagelementer. Pensum skal forhåndsgodkendes af eksaminator.
30 ECTS:
Den studerende opgiver 800 normalsider teoretisk/analytisk litteratur af relevans for praktikopholdet. Halvdelen af den opgivne litteratur skal være faglitteratur inden for Pædagogik, den anden halvdel skal være relevant organisationsteoretisk litteratur. Pensum må indeholde litteratur, der har været opgivet til eksamen i andre af uddannelsens fagelementer. Pensum skal forhåndsgodkendes af eksaminator.
Seminar og individuel vejledning i forbindelse med udarbejdelse af portfolio. Deltagelse på arbejdsstedet i et omfang på 375-400 timer.
Der gives feedback på de opgaver, der afleveres til den af underviseren fastsatte frist i løbet af semesteret. Feedbacken kan bestå i individuel og/eller kollektiv feedback fra underviseren. Portfolien bedømmes ved eksamen som én samlet skriftlig aflevering.
30 ECTS:
Seminar og individuel vejledning i forbindelse med udarbejdelse af portfolio. Deltagelse på arbejdsstedet i et omfang på 600-650 timer.
Der gives feedback på de opgaver, der afleveres til den af underviseren fastsatte frist i løbet af semesteret. Feedbacken kan bestå i individuel og/eller kollektiv feedback fra underviseren. Portfolien bedømmes ved eksamen som én samlet skriftlig aflevering.
- Kategori
- Timer
- Seminar
- 6
- I alt
- 6
- Point
- 0 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering;
- Krav til indstilling til eksamen
Se studieordning
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
- Reeksamen
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆK13041U
- Point
- 0 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- ;
- Kursuskapacitet
- -
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Undervisere
Underviser: Jesper Koppel
Vejleder: Bolette Moldenhawer