HPÆB10311U PÆD Projektorienteret forløb 15 + 30 ECTS
Academic Internship 15 + 30 ECTS
Bachelortilvalg i Pædagogk
I Projektorienteret forløb opnår den studerende viden om og erfaring med at anvende bacheloruddannelses faglige teorier og metoder.
Ved prøven kan den studerende demonstrere:
Viden om
- arbejdet i organisationer eller andre virksomheder
- interne og eksterne forhold af betydning for en organisation
- en virksomhed eller organisations strategiske arbejde
- at bruge akademiske kvalifikationer erhvervet på en BA-uddannelse i pædagogik i en praktisk organisatorisk kontekst
- egne faglige muligheder i en erhvervsmæssig sammenhæng.
Færdigheder i at
- anvende BA-uddannelsen i pædagogiks faglige teorier og metoder i forhold til konkrete, mindre arbejdsopgaver
- anvende BA-uddannelsen i pædagogiks faglige teorier og analysemetoder til at belyse konkrete arbejdssteder, organisationer og arbejdsgange.
Kompetencer til at
- reflektere over konkrete arbejdsmæssige forhold på arbejdspladsen, herunder egen rolle og egne arbejdsopgaver
- reflektere over egne karrieremuligheder og -perspektiver i relation til valg af kandidatuddannelse
løse mindre akademiske arbejdsopgaver med relation til egen faglighed.
15 ECTS:
Den studerende opgiver 400 normalsider teoretisk/analytisk litteratur af relevans for praktikopholdet. Halvdelen af den opgivne litteratur skal være faglitteratur inden for Pædagogik, den anden halvdel skal være relevant organisationsteoretisk litteratur. Pensum må indeholde litteratur, der har været opgivet til eksamen i andre af uddannelsens fagelementer. Pensum skal forhåndsgodkendes af eksaminator.
Seminar og individuel vejledning i forbindelse med udarbejdelse af portfolio. Deltagelse på arbejdsstedet i et omfang på 375-400 timer.
30 ECTS:
Den studerende opgiver 600 normalsider teoretisk/analytisk litteratur af relevans for praktikopholdet. Halvdelen af den opgivne litteratur skal være faglitteratur inden for Pædagogik, den anden halvdel skal være relevant organisationsteoretisk litteratur. Pensum må indeholde litteratur, der har været opgivet til eksamen i andre af uddannelsens fagelementer. Pensum skal forhåndsgodkendes af eksaminator.
Seminar og individuel vejledning i forbindelse med udarbejdelse af portfolio. Deltagelse på arbejdsstedet i et omfang på 375-400 timer.
30 ECTS:
Seminar og individuel vejledning i forbindelse med udarbejdelse af portfolio. Deltagelse på arbejdsstedet i et omfang på 600-650 timer.
Der gives feedback på de opgaver, der afleveres til den af underviseren fastsatte frist i løbet af semesteret. Feedbacken kan bestå i individuel og/eller kollektiv feedback fra underviseren. Portfolien bedømmes ved eksamen som én samlet skriftlig aflevering.
- Kategori
- Timer
- Seminar
- 6
- I alt
- 6
- Point
- 0 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering
- Krav til indstilling til eksamen
Se studieordning
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
- Reeksamen
Se studieordning:
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
Kriterier for bedømmelse
Se studieordning:
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB10311U
- Point
- 0 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- -
- Kursuskapacitet
- -
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Undervisere
Underviser: Kristoffer Rosbjerg Petersen
Vejleder: Bolette Moldenhawer