HIMK03161U Interkulturelle markedsstudier - Forbrugerkommunikation og interkulturel marketing - fransk
Årgang 2019/2020
Engelsk titel
Intercultural Market Studies - Consumer Communication and Intercultural Marketing - French
Kursusindhold
Ved prøven kan den studerende demonstrere:
Viden om og forståelse af
- kommunikationsteori
- markedsteori og interkulturel marketing
- interkulturel tekstlingvistik (genrer og registre)
- relevante udfordringer i interkulturel markedsføring
- forbrugeranalyse
Færdigheder i at:
- tilvejebringe store mængder information på det pågældende sprog samt systematisere og kritisk vurdere informationen med henblik på specifikke analyseopgaver
- vurdere og målrettet vælge de rigtige kommunikationsstrategier og - værktøjer (sprog, genre, register) i forhold til den kulturelle kontekst
- formulere en kort rapport, der kan benyttes som grundlag for fastlæggelsen af organisationens eller virksomhedens markedsførings- og ledelsesstrategier
- udtrykke sig klart, velstruktureret og overvejende korrekt på det studerede fremmedsprog
Kompetencer til at:
- anvende kendskabet til organisationens eller virksomhedens omverden på en måde, der er relevant for organisationers og virksomheders strategi og planlægning
- anvende teoretisk kulturforståelse i et handlingsorienteret perspektiv til at forudsige og skitsere forventelig forbrugeradfærd
- anvende fremmedsproget til hensigtsmæssig kommunikation i interkulturelle kontekster
- reflektere over emner og resultater/konklusioner, der er blevet identificeret som udfordringer i interkulturel marketing samt udarbejde løsninger i komplekse interkulturelle og organisatoriske situationer
- arbejde projektorienteret og tværfagligt på en systematisk, målorienteret og strategisk måde
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 353,5
- Holdundervisning
- 56
- I alt
- 409,5
Eksamen (Interkulturelle markedsstudier
KA-ordning 2019)
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve, 20 min.Skriftlig aflevering, 2-3 nsPrøveform: Fri mundtlig prøve med materiale.
Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen.
Gruppebestemmelser: Prøven kan aflægges individuelt eller som gruppeprøve (max. 3 studerende) med individuel bedømmelse. Prøvens omfang er
ved 2 studerende 30 minutter og ved 3 studerende 40 minutter. Materialets
omfang er ved 2 studerende 3-5 normalsider og ved 3 studerende 4-6 normalsider. De studerendes fællesbidrag må ikke overstige 50 %.
Eksaminationssprog: Fransk. - Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
- Eksamensperiode
Sommer
- Reeksamen
Samme som ordinær eksamen.
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Fransk - Delvist på dansk.
- Kursuskode
- HIMK03161U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Se skemalink.
- Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Irene Baron (cfs876@hum.ku.dk)
Gemt den
15-04-2019