HFMB10301U FM, Mediesociologi og kulturanalyse. KURSET ER AFLYST
Media Sociology and Cultural Analysis Elective
Bachelortilvalg
Formålet med kurset er at nå frem til at forstå og analysere forholdet mellem massemedierne og deres samfundsmæssige kontekst, dvs. mediernes virkninger på individer, grupper og sociale strukturer, og på den anden side disse strukturers indvirkning på mediernes organisering, form og indhold. Hovedvægten lægges på en indføring i relevante mediesociologiske og kulturvidenskabelige teorier og forskningsmetoder og på konkrete analyser af medieprodukter ud fra såvel institutions- som receptionsperspektiver.
Tværhumanistisk tilvalg i Medier og Kultur
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 325,5
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 409,5
Gæstestuderende udenfor KU og KU-studerende udenfor Humaniora:
Læs mere her: http://hum.ku.dk/uddannelser/tilvalg/merit/
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- AndetEksamen kan aflægges på dansk eller engelsk
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Reeksamen
Se studieordning
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/film_medievidenskab/
Kriterier for bedømmelse
Link til studieordning https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/film_medievidenskab/
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFMB10301U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Kursuskapacitet
- --
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Undervisere
Gitte Balling/Jeppe Nicolaisen