HPÆB00491U PÆD, Modul 5: Didaktik, curriculumteori og curriculumsociologi (2017-ordningen)
Årgang 2018/2019
Engelsk titel
Didactics, Curriculum Theory and Curriculum Sociology.
Uddannelse
BA, Pædagogik.
Kursusindhold
Analysere undervisning ud fra både didaktiske, curriculumteoretiske og -sociologiske tilgange. Redegøre for betydningen af begreber som dannelse, socialisering og læring i forhold til undervisning. Sondre mellem og forholde sig kritisk-analytisk til anvendelsen af forskellige undervisningsformer og -midler, herunder digitale medier i undervisningen.
Undervisningsform
Holdundervisning
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 325,5
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 409,5
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøveEksamenssproget er dansk
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB00491U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- ;
- Kursuskapacitet
- - -
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Undervisere
Tine Brøndum, Karen Borgnakke
Gemt den
23-04-2018