HIMK03083U Interkluturelle markedsstudier - Forbrugerkommunikation - tysk
Årgang 2018/2019
Engelsk titel
Interkultural Market Studies - Consumer Communication - German
Kursusindhold
Der opnåes færdighed i:
- Tilvejebringe store mængder information, primært via digitale kilder på det pågældende sprog.
- Systematisere og kritisk vurdere indhentet information med henblik på specifikke analyseopgaver.
- Påskrift kommunikere klart, korrekt og utvetydigt påfremmedsproget.
- Vurdere og målrettet vælge de rigtige kommunikationsstrategier og -værktøjer (sprog, genre, register) i forhold til den kulturelle kontekst.
- Anvende kendskabet til organisationens eller virksomhedens omverden på en måde, der er relevant for organisationers og virksomheders strategi og planlægning.
- Anvende teoretisk kulturforståelse i et handlingsorienteret perspektiv til at forudsige og skitsere forventelig forbrugeradfærd.
- Udarbejde løninger i komplekse interkulturelle og organisatoriske situati-oner.
- Arbejde systematisk, målorienteret og strategisk hensigtsmæssigt.
- Arbejde projektorienteret og tvæfagligt.
Undervisningsmateriale
Følger.
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 176,75
- Holdundervisning
- 28
- I alt
- 204,75
Eksamen 1 (Interkulturelle markedsstudier KA
ordning 2016)
- Point
- 7,5 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering, 11-15 nsPrøveform: Fri hjemmeopgave.
Bedømmelse: Ekstern prøve bedømt efter 7-trins-skalaen.
Eksaminationssprog: Fransk.
Gruppeprøve: Det anbefales, at prøven aflægges som gruppeprøve (max 3 studerende) med individuel bedømmelse, men den kan også aflægges individuelt. Ved 2 studerende er omfanget 16-22 normalsider, og ved 3 studerende 22-30 normalsider.
Hver enkelt deltagers bidrag skal være identificeret og kunne bedømmes for sig. Deltagernes fællesbidrag må ikke overstige 50 %. - Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
- Eksamensperiode
Forår/sommer
- Reeksamen
Som ordninær eksamen.
Kriterier for bedømmelse
Eksamen 2 (Tysk KA ordning 2014 - frit
emne)
- Point
- 7,5 ECTS
- Prøveform
- AndetBemærk! Det er kun muligt at følge kurset, hvis du har et fagelement, der tilsvarer eksamen i Interkulturelle markedsstudiers eksamen (se ovenfor).
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Tysk - Delvist på dansk.
- Kursuskode
- HIMK03083U
- Point
- 7,5 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Se skemalink
- Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Mette Skovgaard Andersen (msandersen@hum.ku.dk)
- Ken Joensen Farø (kenfaroe@hum.ku.dk)
Gemt den
21-02-2018