HPÆB10171U PÆD, TV-Modul 5: Didaktik, curriculumteori og curriculumsociologi
Didactics, Curriculum Theory and Curriculum Sociology.
BA, Pædagogik.
Analysere undervisning ud fra både didaktiske, curriculumteoretiske og -sociologiske tilgange. Redegøre for betydningen af begreber som dannelse, socialisering og læring i forhold til undervisning. Sondre mellem og forholde sig kritisk-analytisk til anvendelsen af forskellige undervisningsformer og -midler, herunder digitale medier i undervisningen.
Der vil være samundervisning med grundfagsstuderende på Modul 5: Didaktik, curriculumteori og curriculumsociologi.
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 325,5
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 409,5
Gæstestuderende udenfor KU:
Ansøgningsfrist: 1. juni 2017 til mefstudieadmin@hum.ku.dk
Frist for eftersendt forhåndsgodkendelse: 15. juni 2017
Svar på indskrivning som gæstestuderende: 15. august 2017
KU-studerende udenfor Humaniora:
Ansøgningsfrist: 1. juni 2017 til mefstudieadmin@hum.ku.dk
Frist for eftersendt forhåndsgodkendelse: 15. juni 2017
Svar på indskrivning: 15. juni 2017
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB10171U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- ;
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (8-6d63747576716876426a776f306d7730666d)
Undervisere
Tine Brøndum