HPÆB00461U M2: Pædagogikkens historie (2017-ordning)
The History of Education
Modulet giver den studerende viden om og forståelse af pædagogikkens historie og udvikling, som den fremtræder i eksempelvis barndommens historie, opdragelsens historie eller de pædagogiske institutioners historie, klassiske og nyere pædagogiske teorier og grundbegreber (eksempelvis socialisering, erfaringsdannelse, frihed, lighed, differentiering, fornuftsudvikling, dannelse mv.), pædagogiske problematikker i historisk perspektiv – tilbagevendende og nye problematikker og deres italesættelser, fx teori-praksis. Der arbejdes med at identificere væsentlige pædagogiske begreber og temaer i deres historiske kontekst samt til, hvordan pædagogiske begreber og problematikker hænger sammen, kombineres og skifter indhold, betydning og prioritering i forskellige historiske perioders teoridannelser. identificere og diskutere afgrænsede pædagogiske problematikker i et historisk perspektiv, samt at formidle dette skriftligt og mundligt samt udøve kildekritik og foretage litteratursøgning.
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 325,5
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 409,5
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig prøveAktiv undervisningsdeltagelse
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
http://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/paedagogik_ba.pdf
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB00461U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema lægges udenfor blokstruktur
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (8-6f65767778736a78446c7971326f7932686f)
Undervisere
Gerd Christensen
Bjørn Hamre