HKUB00825U Kunsthistorie: Valgfag med formidlingsprojekt, fælles undervisning: Skriftlig formidling
Elective: Communication Projekt
Formidlingsprojekt for kunsthistorie: Dette kursus er et fælles undervisningsforløb i skriftlig formidling for alle studerende og så skal man vælge om man vil følge "Kunstnerkuratering" eller "Decolonizing Exhibitions"
Skriftlig formidling (fælles undervisning for begge hold):Kurset er et praktisk orienteret forløb, som hænger sammen med valgfagene "Kunstnerkuratering" og "Decolonizing Exhibitions”. Vi skal arbejde med kunstformidling i forskellige genrer, primært skriftlige: Udstillingstekster, katalogtekster, anmeldelser, undervisningsmateriale, formidling på digitale platforme etc. I skal læse teori om kunstformidling, I skal læse og analysere andres tekster og I skal frem for alt skrive selv.
I skal i undervisningstilmeldingen tilmelde Jer kurset "Skriftlig formidling" og et af de to kurser "Kunstnerkuratering" eller "Decolonizing Exhibitions" samt eksamen i Valgfag: formidlingsprojekt.
For kursusbeskrivelse til "Kunstnerkuratering" se her: https://kurser.ku.dk/course/hkub00826u/2017-2018
For kursusbeskrivelse til "Decolonizing Exhibitions" se her: https://kurser.ku.dk/course/hkub00827u/2017-2018
Grundbøger til kurset bliver: Gilda Williams: How to Write About Contemporary Art, Thames & Hudson, 2014 samt Leif Becker Jensen Den sproglige dåseåbner – om at formidle faglig viden forståeligt, Roskilde Universitetsforlag 2013 (2001)
- Kategori
- Timer
- Eksamen
- 84
- Forberedelse
- 293
- Forelæsninger
- 42
- Vejledning
- 1
- I alt
- 420
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtligt forsvar
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HKUB00825U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Forårssemesteret 2018
- Studienævn
- Studienævnet for Kunst- og Kulturvidenskab
Udbydende institut
- Institut for Kunst og Kulturvidenskab
Kursusansvarlige
- Mette Højsgaard (11-70316b726d766a64647567436b7870316e7831676e)
Undervisere
Mette Højsgaard