HIMK03031U Interkulturelle markedsstudier - Marketingstrategi og -planlægning i internationalt perspektiv

Årgang 2017/2018
Engelsk titel

Intercultural Market Studies - Marketing Strategy and Planning in an International Perspective

Kursusindhold

Der opnåes færdigheder i:

  • Fastlægge organisationens eller virksomhedens marketingvariable konsistent med organisationens/virksomhedens situation.
  • Opstille strategier for markedsføring til forbrugermarkedet og det industrielle marked.
  • Vurdere marketingbeslutninger i lyset af organisationens eller virksomhedens eksterne og interne forhold.
  • Segmentere organisationens eller virksomhedens markeder og identificere dens positionering i forhold til konkurrenter. 
Holdundervisning og forelæsninger.
Bemærk! Dette kursus må kun følges af studerende på Interkulturelle markedsstudier.
Undervisningen finder sted på CBS.
  • Kategori
  • Timer
  • Forberedelse
  • 176,75
  • Holdundervisning
  • 28
  • I alt
  • 204,75
Point
7,5 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering, 48 timer
Det anbefales at prøven aflægges som gruppeprøve (max 3 studerende) med individuel bedømmelse, men den kan også aflægges individuelt.
Ved 1 studerende er omfanget 7-10 normalsider.
Ved 2 studerende er omfanget 10-15 normalsider
Ved 3 studerende 15-20 normalsider.

Hver enkelt deltagers bidrag skal være identificeret og kunne bedømmes for sig. Deltagernes fællesbidrag må ikke overstige 50 %.
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ingen ekstern censur
Reeksamen

Som ordinær eksamen.

Kriterier for bedømmelse

http:/​/​hum.ku.dk/​uddannelser/​aktuelle_studieordninger/​interkulturelle_markedsstudier/​interkulturelle_markedsstudier_ka.pdf