AØKK08367U Øvelse: Marketing - aflyst
Seminar: Marketing - cancelled
Øvelsen er primært for KA studerende ved Økonomisk Institut
At blive trænet i at identificere og analysere relevante markedsførings problemstillinger for en virksomhed/organisation med et/flere produkter/brands på et givent marked og på denne baggrund opstille, prioritere og argumentere for handlingsparametre til mulig løsning af problemet.
Viden, færdigheder og kompetencer i at anvende teorier, begreber og modeller i markedsføringsplanlægning og markedsledelse til løsning af praktiske problemer
- Gennemførelse af eksterne analyser (på makro og mesoniveau)
- Beskrivelse analyse af en virksomhed/et brand i et markedsperspektiv (intern analyse)
- Analysere og diskutere kundernes værdiskabelse og beslutningsproces
- Opstilling og argumentation for realistiske målsætninger for markedsaktiviteter
- Segmentering af markedet, argumentation for målgrupper og positionering
- Udvikling og argumentation for handlingsparametre/marketing-mix
“Foundations of marketing”, David Jobber and John Fahy,
Fifth edition, McGraw Hill, 2015, ISBN 978-0077167950
eller
“Moderne markedsføring”, Ole E. Andersen m.fl., 2.udgave,
Hans Reitzels Forlag, 2016, ISBN: 978-87-412-6428-8
Før præsentationerne skal en "så-færdiggjort-som-muligt" – udgave af opgaven uploades i Absalon. Efter præsentationerne oploades en redigeret version af opgaven i den Digitale Eksamens portal, som den endelige eksamensopgave. Målet er, at studerende bruger præsentationen som en mulighed for at modtage og bruge den konstruktiv feedback til at forbedre opgaven.
• Opstartsmøde: 7. sept. 2017 15 – 16.15
• Commitment paper: 1. oktober kl. 10.
• Individuel vejledning á 20 min.: 12. oktober 9.00 – 16.00
• Opload af den stort set færdig opgave i Absalon: senest 2. november
• Workshops/præsentationer + opponenter: 16. og 17. november 9.00-16.00
Underviser informerer i Absalon om, hvor aktiviteterne afholdes.
- Kategori
- Timer
- Projektarbejde
- 186
- Seminar
- 20
- I alt
- 206
for indskrevne studerende. Mere information om semesterstart, tilmeldingskrav, skema mm kan findes på kandidatsiderne for undervisning.
Mere information om øvelser kan findes i KUnet under Uddannelsens forløb.
Læs om uddannelsen og studieordningen på KA uddannelsen i økonomi.
- Point
- 7,5 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering- en seminar opgave på dansk udformet ifølge formkravene angivet i studieordningen og på uddannelssiden for øvelser i KUNet.
- Krav til indstilling til eksamen
Deltagelse i alle øvelsens aktiviteter som beskrevet i Studieordningen og på uddannelsessiderne for øvelser.
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
- Eksamensperiode
Deadline for den endelige opgave uploaded i DE: 1. december 2017 inden kl 10.00.
Indskrevne studerende kan læse mere om eksamen, regler, re-eksamen mm på på eksamenssiderne for kandidatstuderende.
- Reeksamen
Skriftlig opgave efter retningslinierne i studieordningen og som beskrevet på uddannelsessiderne for øvelser.
Kriterier for bedømmelse
For at opnå den højeste karakter skal den studerende på fremragende vis kunne demonstrer at han/hun lever op til fagets målbeskrivelse i kursusbeskrivelsen samt de i studieordningen opstillede krav samt punkter for viden, færdigheder og kompetencer.
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- AØKK08367U
- Point
- 7,5 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
Skema og lokaler: Se "Bemærkninger"
Eksamen og reeksamen: Se "Eksamen" - Skemagruppe
- -
- Studienævn
- Økonomisk Studienævn
Udbydende institut
- Økonomisk Institut
Kursusansvarlige
- Ole Ejnar Andersen (18-726f6831686d7164753164716768757668714368667271316e7831676e)