HFMK03371U FM, Modul 4: Kreative medieindustrier

Årgang 2016/2017
Engelsk titel

Module 4: Creative media industries

Uddannelse

Kandidatuddannelse i Filmvidenskab og Medievidenskab 2016 + 2013

Kursusindhold

Kurset i kreative medieindustrier har fokus på teorier om og analytisk forståelse af strukturer og processer i film- og mediebranchen, herunder de konkrete produktionsforhold og institutionelle rammer, som har betydning for kreativt mediearbejde. Kurset giver indsigt i, hvordan man arbejder med udviklingen af forskellige genrer inden for både fiktion og dokumentar. Organisatoriske forhold og professionelle roller bliver belyst, og der er fokus på relationen mellem værk og publikum i et digitalt medielandskab præget af nye aktører og distributionsformer både nationalt og internationalt.

Det tværmediale kursus bygger således på et tæt samspil mellem teori, analyse og praksis for at fremme kompetencer, som bl.a. kan bruges i medieindustrien og kultursektoren i forhold til arbejdsopgaver som research, planlægning, idéudvikling, produktion og distribution.

Undervejs vil der være flere gæster fra branchen, og vi får også besøg af den amerikanske professor Amanda Lotz, som sammen med Timothy Havens har skrevet bogen Understanding Media Industries.

Målbeskrivelser

Film- og Medievidenskab 2016, KA:

Modul 4: HFMK03371E

 

Film- og Medievidenskab 2013, KA:
Modul 5: HFMK03041E
 

 

Holdundervisning
  • Kategori
  • Timer
  • Forberedelse
  • 369,5
  • Holdundervisning
  • 40
  • I alt
  • 409,5