HFMB15013U FM, Analyse af digitale medier ( tidligere Digital teori og analyse Tilvalg)
Analysis of Digital Media (Digital Theory and Analysis Elective)
Bachelortilvalg
Modulet er en indføring i de digitale mediers historie, æstetik, funktion og betydning for samfundet. Undervejs kommer vi forbi emner som digitalt medborgerskab og social innovation, cyborgteori og kroppen i sociale medier, digitale film og computerspil, remix og mashup, blogs og fanfællesskaber. De studerende bidrager aktivt ved at deltage i skriveøvelser, quizzer og online diskussioner. Modulet afsluttes med en skriftlig opgave, som kan skrives i gruppe.
Digital Kommunikation og Æstetik 2016, BA:
Modul 1: HFMB15041E
Der er adgang til studiemønsteret for alle fakultetets studerende også studerende med grundfag i Film- og Medievidenskab.
Grundfagsstuderende på Kommunikation og IT kan ikke følge dette modul.
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Undervisningsforberedelse
- 325,5
- I alt
- 409,5
Bachelortilvalg
Ansøgere udenfor humaniora skal bruge dette ansøgningsskema: http://hum.ku.dk/uddannelser/vejledning/merit/ Skemaet skal sendes til sn-mef@hum.ku.dk senest d. 1. juni 2016
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- AndetEksamenssprog er det samme som undervisningssprog
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFMB15013U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Karina Fleischer (6-7b6a6b403d3e48707d7536737d366c73)
Undervisere
Mattias Pape Rosenfeldt