NNEM15009U Modul 5: Masterprojekt

Årgang 2015/2016
Engelsk titel

Modul 5: Master's project

Uddannelse

Masteruddannelsen i idræt og velfærd

Kursusindhold

At den studerende gennem en større opgave gives mulighed for fordybelse i et særligt emne, som dokumenterer den studerendes evne til at anvende og omsætte teoretisk viden i forbindelse med en samfundsaktuel problemstilling.

Målbeskrivelser

Deltagerne på kurset skal opnå følgende kompetencer:
 

  • Identificere problemstillinger knyttet til velfærdspolitiske idrætsfaglige temaer.
  • Planlægge og gennemføre en selvstændig analyse med udgangspunkt i problemstillingen og forholde sig kritisk til sine resultater.
  • Konkludere, kritisk diskutere og perspektivere den viden, der er fremkommet i masteropgaven.
  • Demonstrere evne til at arbejde selvstændigt og videnskabeligt med en problemstilling inden for uddannelsens formål.
  • Demonstrere forståelse for og fortrolighed med en for problemstillingen relevant metode og teori.
  • Formidle arbejdet med en idrætsvidenskabelig problemstilling på en klar og forståelig måde, såvel mundtligt som skriftligt.
Ved opstart af masteropgaven aftales emne og forløb med vejlederen. Der gives individuel vejledning.
  • Kategori
  • Timer
  • Projektarbejde
  • 390
  • Vejledning
  • 22
  • I alt
  • 412
Point
15 ECTS
Prøveform
Mundtlig prøve, 45 min
Skriftlig aflevering, lønede gennem kurset
Der afleveres en masteropgave (ca. 50 sider) som forsvares mundtligt.
Projektet kan skrives individuelt eller i grupper af 2-3 studerende.
Den mundtlige eksamination aflægges individuelt eller i gruppen som har udarbejdet materopgaven.
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur
Reeksamen

Som ordinær eksamen.

Kriterier for bedømmelse

Kriteriebeskrivelse af karakteren 12
Karakteren 12 (fremragende), der demonstrerer udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler:
 

  • Den studerende udfolder på fremragende vis en velorganiseret gennemgang af den for uddannelsen relevante, idrætsfaglige problemstilling.
  • Den studerende er fremragende til at anvende teori.
  • Den studerende demonstrerer overlegen evne til at kunne præsentere, analysere, konkludere og perspektivere.
  • Den studerende demonstrerer suveræn overblik over uddannelsens centrale emner og forståelse for den udvalgte problemstilling.
  • Opgaven fremstår som en velintegreret helhed.
  • Den studerende kan evaluere og vurdere kvaliteter og eventuelle mangler (skriftligt såvel som mundtligt) ved egen og andres undersøgelser af problemstillingen.