LSLS10051U Formidling
Interpretation and Promotion
Have- og parkingeniør
1. Formidlingsteori:
Målgrupper, afsender, mål, budskaber, medievalg
2. Læringsteori:
Forudsætninger, læringsmål, læringsformer
3. Mundtlig formidling:
Præsentationsteknik, kropssprog, stemmeføring, personlig fremtræden
4. Skriftlig formidling:
Foldere, artikler, hjemmesider, rapporter, pressemeddelelser
5. Planlægning og evaluering:
Formidlingens mål, midler, forløb, evalueringsmetoder
6. Støttepunkter for formidling:
Publikumsfaciliteter, stier, skilte, foldere, pladser mv.
7. Refleksionsmetoder:
Feedbackmetode, egenrefleksion, nytænkning
Målet med kurset er at den studerende skal kunne planlægge,
gennemføre og evaluere forskellige typer af formidlingsaktiviteter.
Herunder skal den studerende i arealforvaltningen kunne
identificere de faciliteter, der er nødvendige for at understøtte
formidlingens gennemførelse.
Målet indebærer, at den studerende kan
Viden:
- identificere forskellige målgrupper, deres værdier og
forudsætninger
- forklare sine overvejelser med valg af målgruppe,
formidlingsmedie og budskaber i forbindelse med tilrettelæggelse af
formidlingsplan
- anvende forskellige læringsmæssige begreber i forbindelse med
tilrettelæggelse af formidlingsaktiviteter
- forholde sig kritisk og reflekteret til de forhold og processer,
der skaber optimale forudsætninger for læring
Færdigheder:
- tilrettelægge, gennemføre og evaluere konkrete mundtlige
formidlingsaktiviteter, herunder guidede ture
- udarbejde konkrete skriftlige formidlingsprodukter, med vægten
lagt på pressemeddelelser, foldere, skilte, artikler, rapporter
- opstille konkrete mål med formidling og i relation hertil udvælge
relevante midler i formidlingen
- tilrettelægge mundtlige formidlingssituationer ud fra
hensigtsmæssige overvejelser omkring valg af budskaber, mål med
formidlingen, målgrupper og øvrige praktiske forhold
- kan analysere og vurdere hjemmesiders opbygning og indhold,
således at den studerende bliver i stand til at bidrage med indhold
og udvikling af hjemmesider.
Kompetencer:
- analysere et naturområdes muligheder og begrænsninger i forhold
til udvikling af nuværende og potentielle formidlingsaktiviteter
- inddrage relevante samarbejdsparter i tilrettelæggelse og
gennemførelse af en formidlingsplan
- kan forstå sig selv i forhold til at udvikle egne
formidlingskompetencer
- Kategori
- Timer
- Eksamen
- 15
- Ekskursioner
- 15
- Forberedelse
- 94
- Forelæsninger
- 30
- Praktiske øvelser
- 50
- I alt
- 204
Hvis du ikke indskrevet på
en professionsbacheloruddannelse kontakt
pcj@ign.ku.dk
Som meritstuderende - klik her!
Som enkeltfags-studerende (efter- og videreuddannelse) - klik
her!
- Point
- 7,5 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøveMundtlig eksamen
- Krav til indstilling til eksamen
- Casebaseret synopsis
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
- Prøveformen på reeksamen kan afvige fra den ordinære eksamen.
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelsen.
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- LSLS10051U
- Point
- 7,5 ECTS
- Niveau
- Professionsbachelor
- Varighed
- 1 blok
- Placering
- Blok 1
- Skemagruppe
- B
- Kursuskapacitet
- Ingen begrænsning
- Efter- og videreuddannelse
- Studienævn
- Professionsbachelorstudienævn SCIENCE
Udbydende institut
- Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning
Kursusansvarlige
- Tanya Uhnger Wünsche (tuw@ign.ku.dk)