SFOA09040U Bachelorprojekt, folkesundhedsvidenskab

Årgang 2014/2015
Engelsk titel

Bachelor Thesis, Public Health

Uddannelse
Bacheloruddannelsen i folkesundhedsvidenskab - obligatorisk
Kursusindhold

På studiets 6. semester skal den studerende udarbejde et bachelorprojekt. Bachelorprojektet skal demonstrere den studerendes evne til på kvalificeret vis at formulere, analysere og bearbejde problemstillinger inden for et relevant, afgrænset sundhedsvidenskabeligt emne.

Læs mere om bachelorprojekt og se katalog på FSV uddannelsessiden på KUnet:
https://intranet.ku.dk/folkesundhedsvidenskab_ba/uddannelsens-forloeb/bachelorprojekt/Sider/default.aspx

Målbeskrivelser

Efter endt forløb forventes den studerende at kunne:

  • behandle en afgrænset og klar folkesundhedsvidenskabelig problemstilling
  • dokumentere en struktureret og fokuseret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur
  • argumentere for valg af metode i relation til den valgte problemstilling
  • diskutere relevant teori og viden om det valgte genstandsområde;
  • analysere og fortolke empirisk datamateriale
  • kritisk diskutere teori og materiale
  • konkludere og perspektivere
  • gennemføre en logisk sammenhængende og velunderbygget argumentation fra problemformulering over analyse til konklusion
  • dokumentere evnen til både skriftlig og mundtlig akademisk fremstilling

Kompetencen vil være selvstændig formulering af projekt, gennemførelse af projekt, udarbejdelse af rapport med problemfelt, baggrund, metode, resultater, diskussion og folkesundhedsvidenskabelige perspektiver. fremlæggelse af rapporten og diskussion af resultater og konsekvenser. Der lægges ud over det faglige indhold også vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne.

Den studerende finder selv relevant litterartur og vil ved eksamen kunne blive eksamineret i de fag bachelorprojektet knytter sig til.

90 ECTS-point af bacheloruddannelsen i folkesundhedsvidenskab skal være bestået.
Bachelorprojektet bygger på gennemførelse af den øvrige undervisning på bacheloruddannelsen, dog undtaget valgfag eller erhvervsorienteret praktikophold
Projektarbejdet gennemføres under vejledning og skrives individuelt eller i grupper på maksimalt tre personer.Projektet skal være udfærdiget i overensstemmelse med den godkendte synopsis og have følgende omfangfor 1-3 studerende i omfang målt i normalsider á 2400 tegn:

1 studerende = 25 sider. 30 sider for projekt baseret på kvalitativ metode
2 studerende = 40 sider. 45 sider for projekt baseret på kvalitativ metode
3 studerende = 50 sider. 55 sider for projekt baseret på kvalitativ metode
  • Kategori
  • Timer
  • Eksamen
  • 1
  • Projektarbejde
  • 503
  • Seminar
  • 6
  • Vejledning
  • 40
  • I alt
  • 550
Point
20 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Mundtlig prøve, 30 minutter
Skriftlig projektopgave med efterfølgende mundtlig prøve.

Såvel projektopgaven som den mundtlige prøve kan foregå individuelt eller i gruppe (højst tre personer).

Karakteren gives på grundlag af en samlet vurdering af den mundtlige eksamination og den skriftlige bacheloropgave. Det faglige indhold af projektopgaven skal vægtes tungest.

Projektet skal udstyres med et resumé på engelsk på højst en normalside med maks. 2400 anslag. Resuméet skal sammenfatte problemstilling, anvendt metode, væsentlige resultater, evt. diskussion og konklusionen. Resuméet indgår i den samlede bedømmelse.

Se endvidere Retningslinjer for bacheloruddannelsen:
http:/​/​folkesundhedsvidenskab.ku.dk/​bachelor/​studieordninger/​
Krav til indstilling til eksamen
Indstilling til eksamen er betinget af, at den studerende har indleveret og fået godkendt en bachelorprojektsynopsis.
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur
Eksamensperiode
Se eksamensplanen på FSV Uddannelsessiden på KUnet: https://intranet.ku.dk/folkesundhedsvidenskab_ba/Eksamen/Eksamensplaner/Sider/default.aspx
Kriterier for bedømmelse

For at opnå karakteren 12 skal den studerende med udgangspunkt i bacheloruddannelsens fagelementer kunne:

  • behandle en afgrænset og klar folkesundhedsvidenskabelig problemstilling
  • dokumentere en struktureret og fokuseret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur
  • argumentere for valg af metode i relation til den valgte problemstilling
  • diskutere relevant teori og viden om det valgte genstandsområde;
  • analysere og fortolke empirisk datamateriale
  • kritisk diskutere teori og materiale
  • konkludere og perspektivere
  • gennemføre en logisk sammenhængende og velunderbygget argumentation fra problemformulering over analyse til konklusion
  • dokumentere evnen til både skriftlig og mundtlig akademisk fremstilling

 

Der lægges ud over det faglige indhold også vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne.