SFOA09011U Erhvervsorienteret projektforløb (MSc)

Årgang 2014/2015
Engelsk titel

Internship (MSc)

Uddannelse
Kandidatuddannelsen i folkesundhedsvidenskab
Kursusindhold

Formålet med projektforløbet er at give den studerende indsigt i arbejdsopgaver og arbejdsbetingelser på arbejdspladser, der er relevante for kandidater i Folkesundhedsvidenskab. Formålet er desuden at give den studerende mulighed for at afprøve sin viden og sine færdigheder og kompetencer i en jobsituation, som ligner den, der tilbydes nyuddannede kandidater i folkesundhedsvidenskab.

Målbeskrivelser

Den studerende skal med projektopgaven beskrive arbejdsbetingelser og arbejdsopgaver i erhvervsforløbet samt diskutere og overveje udførelsen heraf med udgangspunkt i den viden og de færdigheder og kompetencer, der er erhvervet på kandidatuddannelsen.

Vejledning og erhvervsforløb.
  • Kategori
  • Timer
  • Forberedelse
  • 268
  • Vejledning
  • 7
  • I alt
  • 275
Point
10 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Se retningslinjer for udarbejdelse af projektopgave på hjemmesiden:
http:/​/​folkesundhedsvidenskab.ku.dk/​bachelor/​studieordninger/​
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
bestået/ikke bestået
Censurform
Ingen ekstern censur
En intern bedømmer
Eksamensperiode
Se eksamensplanen på FSV uddannelsessiden på KUnet: https://intranet.ku.dk/folkesundhedsvidenskab_ka/Eksamen/Eksamensplaner/Sider/default.aspx
Kriterier for bedømmelse

For at bestå skal den studerende kunne:

  • give en kort og informativ beskrivelse af den pågældende arbejdsplads og dens opgaver;
  • give en kort og informativ beskrivelse af den studerendes opgaver i erhvervsforløbet;
  • beskrive og forklare løsningen af en eller nogle få hovedopgaver, der er blevet stillet under erhvervsforløbet;
  • forklare og diskutere, den folkesundhedsvidenskabelige viden og de færdigheder og kompetencer, som den studerende har udvalgt og anvendt ved løsning af opgaverne;
  • kritisk bedømme og overveje de vilkår, hvorunder de stillede opgaver er blevet løst;
  • gennemføre en analyse ud fra et folkesundhedsvidenskabeligt perspektiv på arbejdsstedet og/eller af de opgaver, den studerende har været involveret i.