HRTB10051U RET, Virksomhedsretorik
Årgang 2014/2015
Engelsk titel
Rhetoric in Organizations
Uddannelse
Bachelortilvalg i Retorik,
2007-ordningen
Kursusindhold
Faget udvikler den studerendes evne til at analysere og vurdere tekster der indgår i virksomheders og offentlige institutioners kommunikation med interne og eksterne interessenter. Kursets sigte er at give de studerende en retorisk forståelsesramme for virksomhedskommunikation. Med udgangspunkt i retorisk teori arbejdes der case-orienteret med kommunikation, der er med til at skabe virksomheders relationer til omverdenen – det kan være tekster, som optræder i virksomhedens egne medier, i redaktionelt indhold eller som annoncer i journalistiske medier eller virksomhedens kommunikation på sociale medier. Praktiske skriftlige øvelser vil indgå i et vist omfang
Målbeskrivelser
2007: Fagelementkode: HRTB10051E
Undervisningsform
Holdundervisning
Bemærkninger
Grundfagsstuderende kan
tage dette kursus som tilvalg under eget fag. Det kan tages som
enkeltstående tilvalg, som del ef det frie studiemønster i retorik
eller som en del af studiemønstret Virksomhedshumaniora. Studerende
der søger hele studiemønstret i Virksomhedshumaniora har
fortrinsret ved optagelsen.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 325,5
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 409,5
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- AndetPrøveformen fremgår af studieordningen
http://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/retorik/
Eksamensprog: Dansk
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HRTB10051U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Kursuskapacitet
- 35
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Sanne Eyrich (6-776572726967446c7971326f7932686f)
Gemt den
28-10-2014