HPÆB00361U PÆD, Modul 2: Psykologiske temaer i pædagogik.
Årgang 2014/2015
Engelsk titel
Psychological Themes in Education.
Uddannelse
Bachelor
Kursusindhold
Redegøre for centrale
teorier vedrørende subjektdannelse hos børn, unge og voksne,
herunder forhold som udvikling, læring, socialisering, deltagelse
og identitet i et pædagogisk-psykologisk perspektiv.
Identificere og diskutere de teoretiske principper, særlige begreber, videnskabssyn og menneskesyn, som teorierne bygger på.
Sammenligne pædagogisk-psykologiske teorier og begreber samt vurdere deres anvendelse og betydning i pædagogisk sammenhænge i et nutidigt, samfundsmæssigt og historisk perspektiv.
Forholde sig til psykologiens rolle i pædagogikken blandet andet set i et etisk perspektiv.
Identificere og diskutere de teoretiske principper, særlige begreber, videnskabssyn og menneskesyn, som teorierne bygger på.
Sammenligne pædagogisk-psykologiske teorier og begreber samt vurdere deres anvendelse og betydning i pædagogisk sammenhænge i et nutidigt, samfundsmæssigt og historisk perspektiv.
Forholde sig til psykologiens rolle i pædagogikken blandet andet set i et etisk perspektiv.
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Undervisningsforberedelse
- 325,5
- I alt
- 409,5
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøve
- Censurform
- Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB00361U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- ;
- Efter- og videreuddannelse
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (8-6f65767778736a78446c7971326f7932686f)
Gemt den
22-04-2014