HPÆB10091U Modul I, PÆD, Læring og organisation. AFLYST
Årgang 2013/2014
Engelsk titel
Learning and Organisation.
Uddannelse
Bachelortilvalg.
Kursusindhold
Kursets formål
er at bibringe de studerende viden om den aktuelle
samfundsudvikling med særlig henblik på virksomheder, offentlige
institutioner og arbejdsliv samt at kvalificere de studerende til
at kunne formulere og analysere pædagogiske problemstillinger i
denne sammenhæng. Kurset tager udgangspunkt den historiske
udvikling af og aktuelle pædagogiske tematikker i den
samfundsmæssige organisering af virksomheder og offentlige
institutioner. Derefter følger kort en introduktion til nogle af de
metoder, som forskningen anvender til at producere data om
genstandsfeltet og grundlag for analyser. Resten af kurset vil
derefter introducerer til en række aktuelle primært pædagogisk
sociologiske perspektiver på og analyser af aktuelle tematikker
indenfor feltet læring og organisation. Undervisningen er
tilrettelagt med henblik på at oparbejde en forståelse hos de
studerende for, hvordan forskellige pædagogisk sociologiske
perspektiver giver anledning til særlige måder at problematisere og
udforske udviklings- og uddannelsesmæssige relationer mellem
organisation, ledelse og medarbejdere i virksomheder og
organisationer. Der vil blive lagt vægt på at indkredse og
diskutere de forskellige perspektivers greb om kategorier som
samfund, organisation/virksomhed/ledelse og
individ/medarbejder.
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- I alt
- 56
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering
- Censurform
- Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB10091U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- ;
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Gemt den
16-12-2013