HPÆA00221U Modul 3: PÆD, Undervisningens teori og praksis og IT i pædagogisk belysning.
Årgang 2013/2014
Engelsk titel
Theory and Practice in Relation to Teaching and IT.
Kursusindhold
Kursets
overordnede tema er didaktik (almen didaktik og fagdidaktik) og
curriculumstudier (curriculumteori og curriculumsociologi). Dvs.
studiet af pædagogiske retninger og teorier, der beskæftiger sig
med undervisning. Både studiet af undervisning og gennemførsel af
undervisning.
Vi beskæftiger os med udvalgte retninger og teorier ud fra spørgsmål som: Hvad dannes og/eller uddannes barnet/eleven til og med hvad? Hvilken viden udvælges og produceres og hvad frembringer denne viden? Og hvilke rammer skaber det omgivende samfund?
Foruden forelæsning og selvstændig læsning, arbejder vi med mindre øvelser i at analysere undervisning og i at planlægge og gennemføre undervisning.
Vi beskæftiger os med udvalgte retninger og teorier ud fra spørgsmål som: Hvad dannes og/eller uddannes barnet/eleven til og med hvad? Hvilken viden udvælges og produceres og hvad frembringer denne viden? Og hvilke rammer skaber det omgivende samfund?
Foruden forelæsning og selvstændig læsning, arbejder vi med mindre øvelser i at analysere undervisning og i at planlægge og gennemføre undervisning.
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- I alt
- 84
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtligt forsvar
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆA00221U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- ;
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (karstoft@hum.ku.dk)
Undervisere
Lene S.K. Schmidt
Gemt den
03-01-2014