HMEA03130U FM, Mastering Corporate Market Communication
Mastering Corporate Market Communication
Corporate Market Communcation er ikke én særskilt faglig disciplin, men derimod en bevidst prioritering og håndtering af de mange faglige discipliner, der kan og skal tages i anvendelse, når større virksomheder i hvert enkelt tilfælde kommunikerer til markedet og til stakeholders.
Kurset giver en 360 graders gennemgang af de kommunikationsfag, redskaber og medier, der skal beherskes for at kunne udøve sublim corporate markedskommunikation. Teori og metoder perspektiveres kurset igennem af relevante cases med baggrundsindsigter i både strategier og produktionsforhold. Der vil blive gennemgået cases fra bl.a. Tryg, DSB, SAS og TDC.
Få forståelse for de faglige kommunikationsdiscipliners samspil og betydning i de store virksomheders satsninger, få indblik i de markeds-strategier og udfordringer, der bagved sætter rammen for kommunikationen, og som kommunikationsindsatsen forsøger at løse.
Kurset gennemgår bl.a. branding, storytelling, PR, stakeholder management, employer branding/ intern kommunikation, CSR, digital kommunikation, sponsering og events, ATL og BTL, B2C og B2B, mediebrug og kampagnen som form m.fl.
Lær at vurdere og dermed se forskel på god og dårlig markedskommunikation, på branding versus markedsføring og på hvordan målgruppe-viden og KPI’er omsættes til kampagner.
KA 2013:
Modul 2: Kultur, Genrer og Æstetik: HFMK03021E |
Modul 7: Valgfrit emne 1: HFMK03131E |
Modul 7: Valgfrit emne 2: HFMK03141E |
Medievidenskab 2008:
Medie/æstetik/genre HMEK03131E
Valgfrit emne 1 HEMK03201E
Filmvidenskab 2008:
Valgfrit emne 1 HFVA04181E
De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh (2001), Marketing Communications, FT Prentice Hall.
Eiberg, Karlsholt & Torp (2008), Integreret Markedskommunikation, Samfundslitteratur.
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 28
- I alt
- 28
Kandidattilvalg: Ansøgningsskema finder du her: http://hum.ku.dk/uddannelser/vejledning/merit/ Skemaet skal sendes til sn-mef@hum.ku.dk senest d. 3. juni 2013
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Andet
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HMEA03130U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Sanne Eyrich (6-7b6976766d6b48707d7536737d366c73)
Undervisere
Christian Bjerring