HFMB15031U FM, Digitalt design

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Digital design

Uddannelse
Bachelortilvalg
Kursusindhold
Digitalt design introducerer den studerende til centrale teoridannelser vedrørende planlægning, fremstilling og testning af digitalt medieret kommunikation og giver et overblik over kommunikative elementer og æstetiske overvejelser i en konkret arbejdsproces med design og produktion af indhold til digitale medier. Modulet former sig som en introduktion til interaktionsdesign og anvendelse af webdesignværktøjer som f.eks. Photoshop, Dreamweaver og Flash. Dette sker på baggrund af en gennemgang af relevante teorier og metoder fra forskellige design- og formtraditioner inden for f.eks. filmteori, dramaturgi, kunsthistorie, grafisk design, web-design samt systemudvikling og interaktionsdesign. Endvidere skal den studerende foretage usabilitytest og receptionsanalyse af egetproduceret site, således, at den studerende bliver i stand til at vurdere konkrete strategier med hensyn til koblingen mellem interfacedesign og brugssituationer.
(kurset minder en del om AV-web-kurset på film-og medievidenskabs grunduddannelse)
Målbeskrivelser
2007: Fagelementkode: HFMB15031E
Et kompendium med de relevante tekster til kurset kan købes I kompendieudsalget.
Studerende som har bestået tilvalget 'Digital teori og analyse' eller studerende med grundfag i Kommunikation og it.
Holdundervisning
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 42
  • I alt
  • 42