HFMA0T011U FM, Organisations- og institutionsanalyse

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Media organisations and institutions analysis

Uddannelse
Kandidatuddannelse i Filmvidenskab og Medievidenskab
Kursusindhold
I dette fag gives der en videregående indføring i teorier og analyser af medieorganisationer og -institutioner og deres samspil med samfund og kultur. I kurset belyses bl.a. journalistiske produktionsprocesser, mediemarkedets strukturer, offentlig medieregulering, organisationers interne opbygning og eksterne relationer, brugernes adgang til og oplevelse af medier, metoder til empirisk analyse af medier og deres brugere m.m. Kurset er bygget op som en vekselvirkning mellem oversigtsforelæsninger fælles for alle hold og seminarer, der foregår holdvis og i højere grad lægger op til selvstændig analyse og aktiv deltagelse i undervisningen.

Studerende, som følger kurset, bør forberede sig på en stor arbejdsbyrde i især første del af semestret, hvor det meste af undervisningen ligger.
Målbeskrivelser
Valg af prøveform:
KA 2013:
Modul 1: Organisations- og institutionsanalyse: HFMK03011E
Modul 7: Valgfrit emne 1: HFMK03131E
Modul 7: Valgfrit emne 2: HFMK03141E

Medievidenskab 2008:
Org/institutionsanalyse
 HMEK03111E

Filmvidenskab 2008:

Org/institutionsanalyse HFVA04111E
Den fælles forelæsning afholdes på engelsk (Hans-Jörg Trenz)
Seminar (film/medie) på engelsk (Hans-Jörg Trenz)
Seminar (medie) på dansk (Cecilie Givskov)
Seminar (medie) på dansk (Cecilie Givskov)
Seminar (film) på dansk (Isak Thorsen)
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 14
  • I alt
  • 14
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet
Aktiv undervisningsdeltagelse med afsluttende fri skriftlig hjemmeopgave eller fri skriftlig hjemmeopgave
Kriterier for bedømmelse