HFMA03041U FM, Kreative medieindustrier: produktion og formidling

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Creative media industries: production and cognition

Uddannelse
Kandidatuddannelse i Filmvidenskab og Medievidenskab
Kursusindhold

Kurset vil have forankring i ideudvikling, både teoretisk og praktisk, i produktionsbetingelser indenfor kreative medieindustrier samt i storytelling indenfor fiktion og fakta.

Det praktiske modul sigter mod to-tre produktioner. Vi samarbejder med CPHPIX i videoproduktionen, der med fakta eller fiktion skal informere/reklamere/skabe nysgerrighed omkring et aspekt af festivalen. F.eks. en video om en instruktør, om selve festivalen og dens brugere, eller en video der stiler mod at blive viral. Til denne produktion laves desuden et koncept, der analytisk beskriver kontekst og formidlingsintention med produktet. Desuden produceres en kortere iPad-produktion om et kulturpolitisk emne, der dukker op i medierne på produktionstidspunktet. De studerende skal selv finde emner og genre for produktet.

Målbeskrivelser
2013: Kreative medieindustrier, produktion og
formidling, HFMK03041E

2008: Audiovisuel produktion og Formidling, HFVA04121E

2008: Produktion og Formmidling, HMEK03141E
Deltagelse i introdage obligatorisk, hvis ikke man har en BA fra Film- og Medievidenskab.

1. Der er på dette kursus fortrinsret til studerende, der vælger det tilsvarende profilkursus:
2. Der er på dette kursus fortrinsret til studerende efter omvendt anciennitet (senest indskrevne først)
Holdundervisning
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 28
  • I alt
  • 28
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet