HFMA03041U FM, Kreative medieindustrier: produktion og formidling
Creative media industries: production and cognition
Kurset vil have forankring i ideudvikling, både teoretisk og praktisk, i produktionsbetingelser indenfor kreative medieindustrier samt i storytelling indenfor fiktion og fakta.
Det praktiske modul sigter mod to-tre produktioner. Vi samarbejder med CPHPIX i videoproduktionen, der med fakta eller fiktion skal informere/reklamere/skabe nysgerrighed omkring et aspekt af festivalen. F.eks. en video om en instruktør, om selve festivalen og dens brugere, eller en video der stiler mod at blive viral. Til denne produktion laves desuden et koncept, der analytisk beskriver kontekst og formidlingsintention med produktet. Desuden produceres en kortere iPad-produktion om et kulturpolitisk emne, der dukker op i medierne på produktionstidspunktet. De studerende skal selv finde emner og genre for produktet.
formidling, HFMK03041E
2008: Audiovisuel produktion og Formidling, HFVA04121E
2008: Produktion og Formmidling, HMEK03141E
1. Der er på dette kursus fortrinsret til studerende, der vælger det tilsvarende profilkursus:
2. Der er på dette kursus fortrinsret til studerende efter omvendt anciennitet (senest indskrevne først)
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 28
- I alt
- 28
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- AndetPrøveformen fremgår af studieordningen
http://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/film_medievidenskab/
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFMA03041U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Kursuskapacitet
- 35
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Sanne Eyrich (sannec@hum.ku.dk)
Undervisere
Anne Schepelern