HFKÅ07777U ÅU MIF Modul 5: Evaluering, materiale, metoder i fremmedsprogsundervisning
Second/foreign language teaching
Oversigt over mødegange med angivelse af emner:
Master i Fremmedsprogspædagogik: Modul 5, Efteråret 2013
Evaluering, materialer og metoder i fremmedsprogsundervisningen
Undervisere: Chresteria Neutzsky-Wulff og Slobodanka Dimova
Tovholdere: Birgit Henriksen og Anne Holmen
Undervisningen foregår på Københavns Universitet, Amager.
Bemærk at nedenstående overskrifter er foreløbige
I)Multimodal E-læring i den Differentierede Sprogundervisning
1) Introduktion til anvendelse af forskellige it-medier.
Tidspunkt: torsdag den 5.september, kl. 16.00-20.00
2) Skriftlige opgavetyper til samarbejde i det elektroniske læringsrum.
Tidspunkt: lørdag den 14.september, kl. 10.00-15.00
3) Audio og video i det elektroniske læringsrum.
Tidspunkt: lørdag den 28.september, kl. 10.00-15.00
4) Fremlæggelser – e-læring kl. 16-19
Introduktion til testning af fremmedsprog kl. 19-20
Tidspunkt: torsdag den 10. oktober, kl. 16.00-20.00
II)Evaluering og Testning af Fremmed- og Andetsprog.
5) Validitet og washback
Tidspunkt: lørdag den 26. oktober, kl. 10.00-15.00
6) Testning og evaluering af receptive færdigheder
Tidspunkt: torsdag den 7. november, kl. 16.00-20.00
7) Testning og evaluering af produktive færdigheder
Tidspunkt: lørdag den 16.november, kl. 10.00-15.00
8) Bedømmelse af sproglige færdigheder i klasseværelset
Tidspunkt: torsdag den 28. november, kl. 16.00-20.00
§ 17. For modul 5, ”Evaluering, materialer og metoder i fremmedsprogsundervisning”, gælder følgende målbeskrivelse:
Den studerende skal kunne:
• redegøre for den nyeste udvikling inden for IT-støttet og multimediestøttet sprogundervisning
• analysere og kritisk vurdere materialer og medier i forbindelse med IT-støttet og multimediestøttet
sprogtilegnelse
• fremlægge forslag til anvendelsen af IT-støtte og multimediestøtte i egen undervisning under
hensyntagen til målgruppe og læringsmål
• analysere og vurdere evalueringsformer i forhold til specifikke målgrupper og læringsmål
• redegøre for brug af sprogtests til forskellige formål, f.eks. diagnostiske prøver og placeringsprøver
• analysere og diskutere muligheder og begrænsninger ved forskellige testtyper til vurdering
af elevers sproglige færdigheder
- Kategori
- Timer
- Eksamen
- 0
- I alt
- 0
- Point
- 9 ECTS
- Prøveform
- Andet
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HFKÅ07777U
- Point
- 9 ECTS
- Niveau
- BachelorMaster
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Se skema under "Kursusindhold".
De fire første undervisningsgange afholdes i lokale 22.1.62 og de fire sidste i lokale 27.1.47 - Efter- og videreuddannelse
- Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Kursusansvarlige
- Dorte Albrechtsen (doralbr@hum.ku.dk)