HPÆK03341U PÆD Pædagogiske Analysemetoder
Analysis of Educational Issues.
Kandidatuddannelsen i Pædagogik, 2020-ordningen
Kandidattilvalg i Pædagogik, 2020-ordningen
I kurset skal de studerende opnå viden om pædagogik og uddannelsesforskningens forskellige analysemetoder og strategier. De studerende skal i undervisningen blive fortrolige med det akademiske håndværk ved at arbejde med analyser af udvalgte problemstillinger vedrørende uddannelse, undervisning, læring eller opdragelse. Undervisningen skal tillige styrke de studerende til selvstændig undersøgelse og reflektion af analysens faser fra identifikation og undersøgelse af pædagogiske problemstillinger til kritisk vurdering og perspektivering.
Viden om og forståelse af
- pædagogik og uddannelsesforskningens forskellige analysestrategier
- det akademiske håndværk, som arbejdet med at gennemføre analyser udgør
- konkrete pædagogiske problemstillinger, deres pædagogikvidenskabelige og samfundsmæssige placering og relevans.
Færdigheder i at
- på et videnskabeligt grundlag identificere og analysere pædagogiske problemstillinger, herunder demonstrere selvstændige begrundelser for teoretiske og empiriske nedslag.
Kompetencer i at
- gennemføre et selvstændigt og afsluttet forløb, der omfatter alle undersøgelsens- og analysens faser, og indeholder en kritisk vurdering og perspektivering af undersøgelsen.
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 353,5
- I alt
- 409,5
Er din kandidatstudieordning fra 2019 eller senere?
Du skal tilmelde dig kandidattilvalg i Selvbetjeningen.
Er din kandidatstudieordning fra 2018 eller tidligere?
Du skal tilmelde dig kandidattilvalg via en elektronisk blanket. Blanketten er kun tilgængelig i selvbetjeningsperioderne.
Link til KA-tilvalgsblanket (ordinær tilmelding)
Link til KA-tilvalgsblanket (eftertilmelding)
Studerende fra andre fakulteter/universiteter kan finde vejledning og ansøgningsskema her.
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Mundtlig prøveAktiv undervisningsdeltagelse
- Krav til indstilling til eksamen
Aktiv undervisningsdeltagelse består af:
2 godkendte skriftlige opgaver af 2-4 normalsider hver.
Deltagelse i opponentvirksomhed og diskussion af medstuderendes skriftlige opgaver.
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
- Eksamensperiode
https://kunet.ku.dk/studie/paedagogik-ba/Sider/Emne.aspx?topic=Find tid og sted&topicId=ef9bedf9-cd3b-41a7-ad09-fc3825b08664#ef9bedf9-cd3b-41a7-ad09-fc3825b08664
- Reeksamen
Se studieordningen: http://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆK03341U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- ;
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Karen Borgnakke (6-6e6475687165436b7870316e7831676e)
Undervisere
Karen Borgnakke