HPÆB10321U PÆD, Projektorienteret forløb, 30 ECTS, BA, EFTERÅR
Academic Internship, Education
Bachelortilvalg, Pædagogik, 2019-ordningen.
I Projektorienteret forløb opnår den studerende viden om og erfaring med at anvende bacheloruddannelses faglige teorier og metoder.
FORLØBET ER SAMUNDERVIST (15 ECTS + 30 ECTS).
Viden om og forståelse af
- arbejdet i en organisation eller virksomhed
- interne og eksterne forhold af betydning for en organisation
- en virksomhed eller organisations strategiske arbejde
- at bruge akademiske kvalifikationer i en praktisk organisatorisk kontekst
- egne faglige muligheder i en erhvervsmæssig sammenhæng.
Færdigheder i at
- anvende faglige teorier og metoder i forhold til konkrete opgaver
- anvende faglige teorier og analysemetoder til at belyse konkrete arbejdssteder, organisationer og arbejdsgange
- anvende organisationsteoretiske teorier til at belyse konkrete arbejdssteder og arbejdsgange.
Kompetencer i at
- reflektere over konkrete arbejdsmæssige forhold på arbejdspladsen, herunder egen rolle og egne arbejdsopgaver
- reflektere over egne karrieremuligheder og -perspektiver i relation til valg af kandidatuddannelse.
- løse større akademiske arbejdsopgaver med relation til egen faglighed.
Den studerende opgiver 600 normalsider teoretisk/analytisk litteratur af rele-vans for praktikopholdet. Halvdelen af den opgivne litteratur skal være faglit-teratur inden for pædagogik, den anden halvdel skal være relevant organisa-tionsteoretisk litteratur. Pensum må indeholde litteratur, der har været opgivet til eksamen i andre af uddannelsens fagelementer. Pensum skal for-håndsgodkendes af eksaminator. |
Der gives feedback på de opgaver, der afleveres til den af underviseren fastsatte frist i løbet af semesteret. Feedbacken kan bestå i individuel og/eller kollektiv feedback fra underviseren. Portfolien bedømmes ved eksamen som én samlet skriftlig aflevering.
https://kunet.ku.dk/studie/paedagogik-ba/Sider/Emne.aspx?topic=Projektorienteret%20forl%C3%B8b%20
- Kategori
- Timer
- Forberedelse (anslået)
- 219
- Praktik
- 600
- I alt
- 819
- Point
- 30 ECTS
- Prøveform
- Portfolio
- Prøveformsdetaljer
- For detaljer, se Studieordning for BA-tilvalg i Pædagogik: https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/paedagogik/paedagogik_batv/
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Brug af AI som hjælpemiddel ved eksamener er tilladt, dog med følgende bestemmelser:
- 1) Ingen AI-genereret tekst må anvendes direkte i noget skriftligt arbejde, der afleveres (herunder i skriftligt hjemmearbejde, skriveøvelser, afsluttende opgaver m.m.).
- 2) Enhver anden brug af generativ AI (fx undersøgende, problematiserende, opsummerende, beskrivelse af forskningsobjektet m.m.) skal specificeres og forklares i detaljer i en note i det skriftlige arbejde.
Alle studerende, der afleverer skriftligt arbejde, skal uploade " Deklaration for anvendelse af generative AI-værktøjer" i Digital Eksamen.
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Eksamensperiode
Januar 2026
Eksamensdatoer: Se Find tid og sted på KUnet.
Eksamensdatoerne vil blive offentliggjort ved semesterstart.
- Reeksamen
Februar 2026
Eksamensdatoer: Se Find tid og sted på KUnet.
Se eksamensform for syge- og omprøve i Studieordningen for BA-Tilvalg i Pædagogik
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆB10321U
- Point
- 30 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur.
- Kursuskapacitet
- --
Studienævn
- Studienævn for Kommunikation
Udbydende institut
- Institut for Kommunikation
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlige
- Lucas Cone (2-7a714e76837b3c79833c7279)
Undervisere
Lucas Cone m.fl.