HMMÅ03123U ÅU CMC Modul 2: Strategisk kommunikation (Forår 2018)
ÅU CMC Modul 2: Strategisk kommunikation
Master i Cross Media Communication
Strategisk tværmedial kommunikation i organisationer og projekter (15 ECTS):
Eksaminanden kan
• beherske og selvstændigt og kritisk forholde sig til teorier om
organisationer og om strategisk kommunikation som ledelsesværktøjer
i organisationer og projekter
• selvstændigt og kritisk analysere og reflektere over
kommunikationens
strategiske rolle og placering i organisationer og projekter
• selvstændigt og kritisk analysere og reflektere over, hvordan
forskellige
medier alene eller i kombinationer kan anvendes til at løfte
forskellige
kommunikationsopgaver i en organisation eller et projekt
• tilrettelægge og selvstændig og kritisk vurdere en tværmedial
kommunikationsstrategi for at løse en konkret opgave i en given
organisation eller
projekt med udgangspunkt i relevante teorier.
• formidle tværmedial kommunikationsstrategi i form af skriftligt
materiale
og en mundtlig fremlæggelse.
Fagelementet forløber over en række intensive seminarer, som
kombinerer
forelæsning og diskussion på baggrund af litteraturen med
analyseeksempler, bidrag fra eksterne gæsteforelæsere med en
praktisk erfaring med
organisationskommunikation samt caseforløb med udgangspunkt i de
studerendes egne organisationer. Som del af undervisningen udfylder
den studerende en portfolio, hvor der selvstændigt og kritisk
reflekteres over egen
læring med henblik på at give den studerende mulighed for at tage
ansvar
for den personlige læreproces samt sætte den studerende i stand til
at bedømme egen præstation.
- Kategori
- Timer
- Forberedelse
- 353,5
- Holdundervisning
- 56
- I alt
- 409,5
Dette kursus er et aften og/eller weekendkursus mod betaling.
Ansøg her
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- Andet
- Eksamensperiode
Aflevering af materiale, synopsis og godkendt litteraturliste i Digital Eksamen: 25.5.
Mundtlig eksamen: 19.6.
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HMMÅ03123U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- Master
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
- Undervisning afholdes fredage og lørdage klokken 9:00-16:00 i ugerne
•Uge 6: Fredag den 9. februar og lørdag den 10. februar
•Uge 9: Fredag den 2. marts og lørdag den 3. marts
•Uge 15: Fredag den 13. april og lørdag d. 14. april
•Uge 18: Fredag den 4. maj og lørdag den 5. maj - Efter- og videreuddannelse
- Pris
kr. 30.000,-
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Kjetil Sandvik (7-76647167796c6e436b7870316e7831676e)
Undervisere
Charlie Breindahl