HIMK03131U Interkulturelle markedsstudier - Kultur, identitet og interpersonel kommunikation - Fransk

Årgang 2024/2025
Engelsk titel

Intercultural Market Studies: Culture, Identity and Interpersonal Communication - French

Kursusindhold

Dette fagelement består af 2 kursusdele:

  • Kultur, sprog og identitet: kultur-, identitets- og magtteori, herunder national identitet, i forhold til interkulturelle relationer og internationale organisationer samt virksomheder.
  • Interpersonel kommunikation:  kommunikations-, høfligheds-, argumentations- og sproghandlingsteori samt interpersonel interaktion med fokus på forhandlinger på fremmedsproget i organisationer og virksomheder.
  • I rammen af kurset opsøger og vurderer de studerende information og litteratur med henblik på at dokumentere kulturelle, økonomiske og samfundsmæssige forhold i Danmark og i målsprogslande/-regioner, herunder ved brug af databaser med fokus på brancher og markeder (Business Source Ultimate, Statista, Danmarks Statistik, Orbis, Navne & Numre Erhverv).

Alt materiale uploades på Absalon.

Fællesseminarer og holdundervisning.
Faget udbydes også som 'Frit emne 1 ' og 'Frit emne 2 ' på Fransk KA
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 56
  • Forberedelse (anslået)
  • 353,5
  • I alt
  • 409,5
Ikke relevant
Point
15 ECTS
Prøveform
Portfolio
Prøveformsdetaljer
Portfolioen har et samlet omfang på 21-25 normalsider. Portfolioelementer fra begge kursusdele defineres i starten af semestret og deres beskrivelse uploades på Absalon. Der indgår både et mundtligt oplæg og skriftlige opgaver. Portfolioelementer samles af den studerende og uploades som en samlet portfolio i digital eksamen d. 6. januar 2025.
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ingen ekstern censur
Eksamensperiode

Vinter.

Reeksamen

https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/interkulturelle_markedsstudier/

Kriterier for bedømmelse