HFPÅ03091U ÅU MIF: Masterprojekt

Årgang 2025/2026
Engelsk titel

ÅU MIF: Master’s Project

Kursusindhold

Dette kursus introducerer til forskellige metoder i sprogpædagogisk forskning og udviklingsarbejde, mhp. at kursisterne selv kan udføre et større projekt, og til hvordan man identificerer og afgrænser problemstillinger, så de kan gøres til genstand for et større projektarbejde. Kurset fokuserer også på teoretiske problemstillinger fra flere af uddannelsens moduler med relevans for masterprojektet, herunder forskellige analysemodeller med relevans for det valgte projektarbejde.

 

Undervisningsdatoer i foråret 2026

  • Torsdag d. 5. februar (16-20)
  • Torsdag d. 26. februar (16-20)
  • Lørdag d. 7. marts (10-15)
  • Torsdag d. 19. marts (16-20)

 

Se også www.mif.ku.dk

Grundbøger:

  • Wallace, M.J. (2012 eller senere): Action research for Languages Teachers. Cambridge University Press.
  • Edwards, C. & Wilis, J. (2005 eller senere): Teachers Exploring Tasks in English Language Teaching. Palgrave.

 

For særligt interesserede (ikke-obligatorisk):

  • Dörnyei, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press.

 

 

Holdundervisning og individuel vejledning. Kurset består af arbejdsformer, der støtter deltagernes aktive medvirken.
Undervisningen vil bestå af 4 seminarrækker efterfulgt af individuel vejledning.
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 45
  • Forberedelse (anslået)
  • 364,5
  • I alt
  • 409,5
Skriftlig
Mundtlig
Individuel
Kollektiv
Løbende feedback i undervisningsforløbet
Feedback ved afsluttende eksamen (ud over karakteren)
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet
Prøveformsdetaljer
Fri hjemmeopgave
Eksamensforudsætninger

https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/fremmedsprogsdidaktik/fremmedsprogsdidaktik_ma/

Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse