HFMB10101U FM, Mediesociologi og kulturanalyse Tilvalg
Media Sociology and Cultural Analysis Elective
Bachelortilvalg
Formålet med kurset er at nå frem til at forstå og analysere forholdet mellem massemedierne og deres samfundsmæssige kontekst, dvs. mediernes virkninger på individer, grupper og sociale strukturer, og på den anden side disse strukturers indvirkning på mediernes organisering, form og indhold. Hovedvægten lægges på en indføring i relevante mediesociologiske og kulturvidenskabelige teorier og forskningsmetoder og på konkrete analyser af medieprodukter ud fra såvel institutions- som receptionsperspektiver.
Tværhumanistisk tilvalg i Medier og Kultur 2007, BA:
Modul I: HFMB10101E
Undervisningen vil forgå på både engelsk og dansk.
- Kategori
- Timer
- Forelæsninger
- 60
- Undervisningsforberedelse
- 328,5
- Øvelser
- 21
- I alt
- 409,5
Bachelortilvalg for studerende udenfor KU: Ansøgningsskema finder du her:http://hum.ku.dk/uddannelser/vejledning/merit/ Skemaet skal sendes til sn-mef@hum.ku.dk senest d. 1. juni 2016
- Point
- 15 ECTS
- Prøveform
- AndetEksamen kan aflægges på dansk eller engelsk
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Engelsk - Delvist på dansk.
- Kursuskode
- HFMB10101U
- Point
- 15 ECTS
- Niveau
- BachelorBachelor tilvalg
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Karina Fleischer (6-7a696a3f3c3d476f7c7435727c356b72)
Undervisere
X