AØKK08367U Seminar: Marketing
Seminar: Marketing
Øvelsen er primært for KA studerende ved Økonomisk Institut
De studerende bliver trænet i at identificere relevante markedsførings problemstillinger for en virksomhed/organisation med et/flere brands på et givent marked og på denne baggrund argumentere for en marketingstrategi, målgrupper, målsætninger samt opstille og prioritere handlingsparametre til mulig løsning af problemet.
Ud over de beskrevne læringsmål i studieordningen , skal den studerende efter endt kursus have opnået viden, færdigheder og kompetencer i at anvende teorier, begreber og modeller i markedsføringsplanlægning og markedsledelse til løsning af identificerede problemer herunder
- Gennemførelse af eksterne analyser (på makro og mesoniveau)
- Beskrivelse og analyse af en virksomhed/et brand i et markedsperspektiv (intern analyse)
- Analyse og diskussion af værdiskabelse og beslutningsproces hos kunderne/målgrupper
- Identifikation af relevante markedsmæssige problemstillinger
- Opstilling og argumentation for realistiske målsætninger for markedsaktiviteter
- Segmentering af markedet, argumentation for valg af målgrupper og positionering
- Udvikling og argumentation for handlingsparametre/marketing-mix
- “Foundations of marketing”, David Jobber and John Fahy, Fifth edition, McGraw Hill, 2015, ISBN 978-0077167950
- “Moderne markedsføring”, Ole E. Andersen m.fl., 2.udgave, Hans Reitzels Forlag, 2016, ISBN: 978-87-412-6428-8
Før præsentationerne skal en "så-færdiggjort-som-muligt" – udgave af opgaven uploades i Absalon. Efter præsentationerne oploades en redigeret version af opgaven i den Digitale Eksamens portal, som den endelige eksamensopgave. Målet er, at studerende bruger præsentationen som en mulighed for at modtage og bruge den konstruktiv feedback til at forbedre opgaven.
• Kick-off møde: 6. sept. 2018 14.30 – 16.30
• Commitment paper: 1. oktober kl. 10.
• Individuel vejledning á 20 min.: 12. oktober 9.00 – 16.00
• Upload af den næsten færdige opgave i Absalon: senest 4. november
• Workshops/præsentationer: 16. og 17. november 9.00-16.00
- Kategori
- Timer
- Projektarbejde
- 186
- Seminar
- 20
- I alt
- 206
For indskrevne studerende. Mere information om semesterstart, tilmeldingskrav, skema mm kan findes på uddannelsessiderne for indskrevne kandidatstuderende.
Mere information om seminarer kan findes i KUnet under Uddannelsens forløb.
Læs om uddannelsen og studieordningen på KA uddannelsen i økonomi.
- Point
- 7,5 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig aflevering- en seminar opgave på dansk udformet ifølge formkravene angivet i studieordningen og på uddannelsessiden for seminarer i KUNet.
_____ - Krav til indstilling til eksamen
Deltagelse i alle seminarets aktiviteter som beskrevet i Studieordningen og på uddannelsessiderne for seminarer er krævet for at kunne deltage i eksamen.
_____
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
____
- Eksamensperiode
Efterår 2018:
Deadline for den endelige seminar opgave uploaded i DE: 30. november 2018 inden kl 10.00.
Eksamens information:
Indskrevne studerende kan læse mere om eksamen, regler, hjælpemidler og se listen af eksamensdatoer mm på eksamenssiderne for kandidatstuderende.
_____
- Reeksamen
Skriftlig opgave efter retningslinierne i studieordningen og som beskrevet på uddannelsessiderne for seminarer
Eksamens information:
Indskrevne studerende kan læse mere om reeksamen, regler, hjælpemidler og se listen af reeksamensdatoer mm på eksamenssiderne for kandidatstuderende.
Kriterier for bedømmelse
For at opnå den højeste karakter skal den studerende med en fremragende præsentation og med ingen eller få uvæsentlige mangler, demonstrere at han/hun lever op til fagets målbeskrivelse samt de i studieordningen opstillede punkter for viden, færdigheder og kompetencer.
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- AØKK08367U
- Point
- 7,5 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
- 1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- Skema og lokaler: Se "Bemærkninger".
Eksamen og reeksamen: Se "Eksamen". - Studienævn
- Økonomisk Studienævn
Udbydende institut
- Økonomisk Institut
Udbydende fakultet
- Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlige
- Ole Ejnar Andersen (18-76736c356c717568793568756b6c797a6c75476c6a767535727c356b72)