HAUK00041U AUD; Caroline Bowen: Behandling af fonologiske vanskeligheder

Årgang 2015/2016
Engelsk titel

Introduction to Speech Sound Disorders in Children

Kursusindhold

Til efteråret 2015 vil der være et særligt kursustilbud, idet vi d. 24.- 25. september får besøg af den australske børnesprogsforsker, Caroline Bowen.

Torsdag d. 24/9 vil der være fri adgang for alle studerende, ligesom der vil være deltagelse af logopæder fra praksis, og her vil Caroline Bowen give et heldagskursus, der på hendes hjemmeside beskrives som følger:

Introduction to Speech Sound Disorders in Children
Bowen (2015) is a book that covers all aspects of Children’s Speech Sound Disorders (SSD) from ‘the basics’ to the non-so-basic. This introductory event focuses primarily on ‘the basics’ with reference to the book. It is designed for experienced and novice SLPs/SLTs and SLP/SLT Students seeking an uncomplicated overview of the classification, assessment, differential diagnosis, treatment target selection for, and treatment of articulation and phonological disorders and childhood apraxia of speech (developmental verbal dyspraxia).

REFERENCE
Bowen, C. (2015). Children's Speech Sound Disorders (2nd ed). Oxford, Wiley-Blackwell.

Please note that Bowen (2015) is not ‘required’ reading for this event, but that page numbers in it will be cited in the presentation.
 

Fredag d. 25/9 er der alene adgang for audiologopædistuderende, som melder sig til kurset som et særligt studeret emne. Undervisningen ved Caroline Bowen, som er en fremragende formidler, vil derefter udgøre en del af den vejledning, man som studerende er berettiget til ifm. et særligt studeret emne. Derudover vil der blive tilbudt op til 5 timers individuel vejledning i det emne, den enkelte studerende vælger at skrive om. Det forventes, at man vælger et emne, der ligger i forbindelse med Caroline Bowens undervisning. 

Emnet for denne dag vil være “The Assessment and Treatment of Children with Phonological Impairment (2015)”.
'The Assessment and Treatment of Children with Phonological Impairment' is designed for experienced through to novice Speech-Language Pathologists / Speech and Language Therapists, and SLP/SLT Students.
The range of evidence-based and/or theoretically sound intervention approaches SLPs/SLTs employ to work with children with SSD is extensive…
Herefter nævnes en lang række forskellige interventionsmetoder, men efter aftale med Caroline Bowen vil der blive lagt særligt vægt på Parent And Child Together (PACT), der er en interventionsmetode udviklet af hende selv og kolleger. Hun vil fortælle om udviklingen og afprøvningen af metoden, dens komponenter og resultater

holdundervisning 24/9, Vejledning 25/9
  • Kategori
  • Timer
  • Eksamensforberedelse
  • 77
  • Holdundervisning
  • 24
  • Undervisningsforberedelse
  • 105
  • I alt
  • 206
Point
7,5 ECTS
Prøveform
Skriftlig prøve
Fri hjemmeopgave