SMEA06011U Bachelorprojekt, medicin (2006)

Årgang 2014/2015
Engelsk titel

Bachelor's Thesis, Medicine (2006)

Uddannelse

Bacheloruddannelsen i medicin - obligatorisk
2006-studieordningen - udbydes sidste gang efteråret 2015

Kursusindhold

Bachelorprojektet skal give den studerende erfaring med litteratursøgning, problemformulering, skriftlig sammenstilling, fremlæggelse og forsvar af eget projektarbejde inden for det sundhedsvidenskabelige emneområde.

Målbeskrivelser

Efter endt forløb forventes den studerende at kunne:

  • Arbejde problemorienteret, selvstændigt og videnskabeligt med et selvvalgt projekt, der er inden for det sundhedsvidenskabelige emneområde
  • Dokumentere en struktureret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur
  • Formidle projektet såvel skriftligt som mundtligt
  • Diskutere indholdet i projektet på et indledende videnskabeligt niveau
Eksamen i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter
Eksamen i celle- og vævsbiologi
Eksamen i tidlig patientkontakt
Eksamen i metodelære
Selvstændigt arbejde under individuel vejledning, forelæsninger og holdundervisning.
  • Kategori
  • Timer
  • Eksamen
  • 0
  • Projektarbejde
  • 254,5
  • Vejledning
  • 20
  • I alt
  • 274,5
Point
10 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Mundtlig prøve, 30 minutter
30 minutter fordelt på 10 minutters mundtlig fremlæggelse af opgaven med anvendelse af AV-udstyr og 15 minutters mundtlig overhøring med vægt på forståelse af videnskabelige problemstillinger rejst i opgaven, 5 minutters votering.
Hjælpemidler
Uden hjælpemidler
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse

For at opnå karakteren 12 skal den studerende kunne:

  • Arbejde problemorienteret, selvstændigt og videnskabeligt med et selvvalgt projekt, der er inden for det sundhedsvidenskabelige emneområde
  • Dokumentere en struktureret litteratursøgning med fremdragelse af relevant litteratur
  • Formidle projektet såvel skriftligt som mundtligt
  • Diskutere indholdet i projektet på et indledende videnskabeligt niveau