NSCPHD1276 PhD day
- Forberedelse:
- læs guidelines
- forbered præsentation
- Præsentations workshop
- præsentationerne afprøves
- de studerende modtager feedback og sparring fra/med de andre deltagere samt en repræsentant fra PhD dag kommitteen og en underviser fra Institut fra Naturfagenes didaktik (Jan Søjberg).
- PhD dagen
- De PhD studerende afholder deres præsentationer
- De bliver bedømt af en assessment committee bestående af assistent-, associate- og professorer på BIO (TBA). En pris for bedste præsentation uddeles i hver præsentationskategori.
- To keynote talks af førernde internationale forskere (Christiane Nüsselein-Volhard og Andrew Baker).
- Et karriere/komminukations oplæg afholdt af en specielt inviteret (international) ekspert på området (TBA).
- Derudover er der aflagt tid til networking og Q&A med de tre inviterede talere under de to poster-sessions.
Dissemination and communication
The central aim of this PhD course is to give the participants a structured way to effectively disseminate their research through supervision from experts and peers. Participants will be working on independent projects related to their PhD projects, and focus will be on improving and developing their own research. At the end of the course, the participants must present their results either as a poster or as an oral presentation.
Networking
A secondary aim of the PhD day is to stimulate networking and novel interdisciplinary collaborations thus improving the research done at the department and teaching the PhD students to think more creatively and innovatively.
Fellowship
We further hope that the PhD Day, as a social and scientific event, will bridge the gap between research groups and sections and strengthen the spirit of community among the PhDs.
De PhD studerende der på baggrund af deres abstrakt bliver udvalgt til præsentation (talk, flash talk + poster eller poster alene) vil have guidelines for hver type præsentation til rådighed. I disse er der både punkter der skal overholdes, gode råd til hvordan de forskellige præsentationer afholdes bedst samt foreslag til yderligere materiale på området. På baggrund af disse guidelines laver de PhD studerende deres præsentation.
Derudover modtages en abtrakt bog med alle de PhD studerendes abstrakter i elektronisk form et par dage før PhD dagen og i fysisk form på selve PhD dagen.
- Category
- Hours
- Class Instruction
- 6
- Colloquia
- 9
- Preparation
- 35
- Total
- 50
PhD studerende tilmelder sig via et elektronisk registreringssystem baseret på google-drive, hvor de også indsender et projekt-abstract. På baggrund af disse abstracts udvælger PhD dag planlægningskommitteen for det pågældende år:
- 7 PhD studerende til 14 min foredrag,
- 6 PhD studerende til flash talk + poster præsentation og
- op til 60 PhD studerende til poster præsentation.
(se krav ift. ECTS)
- Credit
- 2 ECTS
- Type of assessment
- Course participation
- Exam registration requirements
- Bemærk: Det er udelukkende PhD studerende, der er blevet udvalgt til at deltage med en præsentation - talk, flash talk + poster eller poster - der er berrettigede til ECTS.
Course information
- Language
- English
- Course code
- NSCPHD1276
- Credit
- 2 ECTS
- Level
- Ph.D.
- Duration
- 1 block
Der afholdes én præsentations workshop en uge før selve Phd dagen (én dag fra kl. 9.00-15). PhD dagen i sig selv er én dag 9-18.
- Placement
- Autumn, Block 1 And Block 2
Præsentations workshoppen: d. 7. november 2014 fra kl. 9.00-15.00.
Ph.d.-dagen: 13. november 2014 fra kl. 9.00-18.00
(PhD dagen afholdes typisk en torsdag midt i November) - Schedule
- Se varighed.
- Course capacity
- Max. 73 deltagere.
- Study board
- Natural Sciences PhD Committee
Contracting department
- Department of Biology
Course responsibles
- Camilla S.Colding-Christensen
(15-6d6b777376766b386d79766e7378714a6d7a7c38757f386e75)
PhD dag planlægningskommitte ansvarlig
Lecturers
PhD dag planlægningskommitteen for det pågældende år - 2014:
Camilla Skettrup Colding, Constanze Pentzold, Louise Juhl, Paul
Santner, Riccardo Marabini, Caio Rebula.
En underviser i præsentations workshoppen - 2014: Jan Sølberg fra
Institut for Naturfagenes Didaktik
Assessment committee - 2014: TBA
To internationale forskere - 2014: Christiane Nüsselein-Volhard og
Andrew Baker
En kommunikations ekspert - 2014: TBA