NIDA04026U Sport og medier (T-Medier)

Årgang 2014/2015
Engelsk titel

Sport and Mass Media (T-Medier)

Uddannelse
Bacheloruddannelsen i idræt
Kursusindhold
Modulet vil arbejde med følgende områder:
  • forskellige mediers udvikling, betydning og rolle
  • produktion af sport i medierne, sponsorship, annoncering og marketing
  • forbrug af forskellige sportsmedier
  • mediernes indflydelse (identitet, rollemodeller, konstruktion af virkelighed)
  • mediesport og afhængighed af sociale værdier, politik og samfund
  • køn, klasse og race i relation til medier
Målbeskrivelser

VIDEN:

Opnå viden samt teoretisk, metodisk og analytisk indsigt i og forståelse for afhængighed og relationer mellem medier, sport og samfund.

Opnå generel viden om teorier såvel som om de drivende elementer, udfordringer og de potentielle effekter af ”media sport”

KOMPETENCER
Opnå kompetencer til at overføre denne viden til den aktuelle situation og aktuelle diskussioner i det danske samfund.

Opnå kompetencer til at kunne analysere udvikling, betingelser og dimensioner i krydsfeltet mellem sport og medier.

FÆRDIGHEDER:

Opnå færdigheder i at identificere relevante problemstillinger, som omhandler idræt, medier og samfund.

Opnå færdigheder i at benytte teoretiske tilgange og tilgængelig information for at beskrive og analysere emnet samt at perspektivere/diskutere hypoteser og resultater i forhold til den eksisterende viden.
Litteratur oplyses før kursusstart på Absalon.
Idræts- og bevægelseskultur og Idræt før, nu og i fremtiden eller tilsvarende.
Forelæsninger, diskussioner og studenterfremlæggelser
Der vil kunne forekomme undervisning på engelsk, men de studerende har mulighed for at tale dansk under hele kursusforløbet.
  • Kategori
  • Timer
  • Eksamen
  • 28
  • Ekskursioner
  • 8
  • Forberedelse
  • 128
  • Forelæsninger
  • 14
  • Kollokvier
  • 6
  • Teoretiske øvelser
  • 14
  • Vejledning
  • 8
  • I alt
  • 206
Point
7,5 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering, 48 timer
Opgave stilles i et aktuelt emne, maks. 8 sider.
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelsen