HPÆK03601U PÆD, Modul 5: Fordybelse i pædagogisk område B (30 ECTS)
Årgang 2014/2015
Engelsk titel
Immersion in a chosen area of educational studies B.
Kursusindhold
Faglige mål:
Omfattende redegøre for et eller flere af pædagogikkens praktisk rettede og/eller teoretiske delområder og kan anvende denne til i dette/disse perspektiv(er) at beskrive, begrunde og reflektere relevante emner eller problemstillinger nuanceret og dybtgående.
Prioritere inden for forskellige af pædagogikkens institutionaliserede områder, fx. familier, daginstitutioner, skoler, professionsrettede uddannelser, livslang læring, og /eller inden for forskellige af pædagogikkens discipliner, fx. pædagogisk sociologi, pædagogisk psykologi, pædagogikkens historie, pædagogisk filosofi, pædagogisk antropologi og didaktik og på denne baggrund identificere og afgrænse et væsentligt emne eller en problemstilling.
Ud fra omfattende fordybelse i dette emne eller denne problemstilling nuanceret vurdere og vælge videnskabeligt begrundede fremgangsmåder og redskaber med henblik på kritisk analyse.
Inddrage såvel teoretisk som empirisk baserede analyser til belysning og diskussion af emne eller problemstilling.
Omfattende redegøre for et eller flere af pædagogikkens praktisk rettede og/eller teoretiske delområder og kan anvende denne til i dette/disse perspektiv(er) at beskrive, begrunde og reflektere relevante emner eller problemstillinger nuanceret og dybtgående.
Prioritere inden for forskellige af pædagogikkens institutionaliserede områder, fx. familier, daginstitutioner, skoler, professionsrettede uddannelser, livslang læring, og /eller inden for forskellige af pædagogikkens discipliner, fx. pædagogisk sociologi, pædagogisk psykologi, pædagogikkens historie, pædagogisk filosofi, pædagogisk antropologi og didaktik og på denne baggrund identificere og afgrænse et væsentligt emne eller en problemstilling.
Ud fra omfattende fordybelse i dette emne eller denne problemstilling nuanceret vurdere og vælge videnskabeligt begrundede fremgangsmåder og redskaber med henblik på kritisk analyse.
Inddrage såvel teoretisk som empirisk baserede analyser til belysning og diskussion af emne eller problemstilling.
Undervisningsform
Holdundervisning.
Arbejdsbelastning
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 42
- Undervisningsforberedelse
- 777
- I alt
- 819
Tilmelding
Selvbetjeningen på
KUnet
Eksamen
- Point
- 30 ECTS
- Prøveform
- Skriftlig afleveringFri skriftlig hjemmeopgave.
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Kursusinformation
- Sprog
- Dansk
- Kursuskode
- HPÆK03601U
- Point
- 30 ECTS
- Niveau
- KandidatKandidat tilvalg
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
- ;
- Efter- og videreuddannelse
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Kursusansvarlige
- Pia Karstoft Andersen (8-6d63747576716876426a776f306d7730666d)
Gemt den
22-04-2014