HFMA0T011U FM, Modul 1: Organisations- og institutionsanalyse

Årgang 2014/2015
Engelsk titel

Modul 1: Media organisations and institutions analysis

Uddannelse
Kandidatuddannelse i Filmvidenskab og Medievidenskab
Kursusindhold
I dette fag gives der en videregående indføring i teorier og analyser af medieorganisationer og -institutioner og deres samspil med samfund og kultur. I kurset belyses bl.a. journalistiske produktionsprocesser, mediemarkedets strukturer, offentlig medieregulering, organisationers interne opbygning og eksterne relationer, brugernes adgang til og oplevelse af medier, metoder til empirisk analyse af medier og deres brugere m.m. Kurset er bygget op som en vekselvirkning mellem oversigtsforelæsninger fælles for alle hold og seminarer, der foregår holdvis og i højere grad lægger op til selvstændig analyse og aktiv deltagelse i undervisningen.

Studerende, som følger kurset, bør forberede sig på en stor arbejdsbyrde i især første del af semestret, hvor det meste af undervisningen ligger.


Forelæsninger afholdt på engelsk (Hans-Jörg Trenz) 
Seminar Journalism & News Production afholdt på engelsk (Hans-Jörg Trenz)
Seminar Authorship, Copyright & Cultural Heritage afholdt på engelsk (Casper Tybjerg) Seminar Co-production i europæisk film afholdt på dansk (Christian Husum) 
 
Målbeskrivelser
Film- og medievidenskab 2013, KA:
Modul 1: Organisations- og institutionsanalyse: HFMK03011E 
Modul 7: Valgfrit emne 1: HFMK03131E
Modul 7: Valgfrit emne 2: HFMK03141E 
 
Filmvidenskab 2008, KA:
Modul 1: Organisations- og institutionsanalyse: HFVA04111E 
 
Medievidenskab 2008, KA:
Modul 1: Organisations- og institutionsanalyse: HMEK03111E
Forelæsninger og seminarer
  • Kategori
  • Timer
  • Forelæsninger
  • 14
  • Seminar
  • 30
  • Undervisningsforberedelse
  • 365,5
  • I alt
  • 409,5
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet
Fri skriftlig hjemmeopgave under forudsætning af aktiv undervisningsdeltagelse eller fri skriftlig hjemmeopgave.

For detaljer, se studieordning.
Kriterier for bedømmelse