HPÆB10091U Modul I, PÆD, Læring og organisation. AFLYST

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Learning and Organisation.

Uddannelse
Bachelortilvalg.
Kursusindhold
Kursets formål er at bibringe de studerende viden om den aktuelle samfundsudvikling med særlig henblik på virksomheder, offentlige institutioner og arbejdsliv samt at kvalificere de studerende til at kunne formulere og analysere pædagogiske problemstillinger i denne sammenhæng. Kurset tager udgangspunkt den historiske udvikling af og aktuelle pædagogiske tematikker i den samfundsmæssige organisering af virksomheder og offentlige institutioner. Derefter følger kort en introduktion til nogle af de metoder, som forskningen anvender til at producere data om genstandsfeltet og grundlag for analyser. Resten af kurset vil derefter introducerer til en række aktuelle primært pædagogisk sociologiske perspektiver på og analyser af aktuelle tematikker indenfor feltet læring og organisation. Undervisningen er tilrettelagt med henblik på at oparbejde en forståelse hos de studerende for, hvordan forskellige pædagogisk sociologiske perspektiver giver anledning til særlige måder at problematisere og udforske udviklings- og uddannelsesmæssige relationer mellem organisation, ledelse og medarbejdere i virksomheder og organisationer. Der vil blive lagt vægt på at indkredse og diskutere de forskellige perspektivers greb om kategorier som samfund, organisation/virksomhed/ledelse og individ/medarbejder.
Holdundervisning.
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 56
  • I alt
  • 56
Point
15 ECTS
Prøveform
Skriftlig aflevering
Censurform
Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse